شماره ۵۷۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ خرداد
صفحه را ببند
خارج از‌مرز

رانش زمین در نپال هزاران نفر را فراری داد
  هزاران نفر در غرب نپال به دنبال رانش از خانه‌های خود فرار کرده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، این رانش زمین باعث بسته‌ شدن مسیر یک رودخانه شده و اکنون نگرانی از جاری شدن سیل در منطقه وجود دارد. همچنین رانش زمین در منطقه‌ای در 140کیلومتری شمال غرب کاتماندو، پایتخت این کشور، باعث مسدود شدن جریان رودخانه «گانداکی» شده و اکنون دریاچه‌ای در این مکان درحال شکل‌گیری است. هنوز گزارشی از تلفات و یا خسارات احتمالی این رانش زمین مخابره نشده اما به گفته مقامات، سربازان ارتش برای کمک و بررسی این حادثه به منطقه اعزام شده‌اند. به گزارش بی‌بی‌سی، بر اثر زمین‌لرزه‌ای که اواخر ماه گذشته میلادی در این کشور رخ داد هزاران نفر کشته و تعداد بسیار زیادی مجروح و بی‌خانمان شدند. شدت این زمین‌لرزه 7.8 درجه در مقیاس ریشتر ارزیابی شد. پس از این زلزله، تعداد زیادی پس‌لرزه بسیار شدید، نپال را تکان داده است.

تلفات باران سیل‌آسا در چین به 55 تن رسید
تلفات حوادث ناشی از بارندگی شدید و مداوم در نواحی جنوبی این کشور به 55 نفر رسید. رانش زمین ناشی از این بارندگی سیل‌آسا روز چهارشنبه گذشته موجب ریزش یک ساختمان 9طبقه‌ در «گوی‌یانگ» شد که 114 سکنه داشته است.
تاکنون مرگ 16 نفر از ساکنان این ساختمان تأیید شده و بیش از 100آتش‌نشان و سرباز در میان آوارها به دنبال‌ مفقود شده‌ها هستند. روز یکشنبه نیز 3 جسد دیگر از زیر آوار بیرون کشیده شده است. به گزارش خبرگزاری شینهوآ، همچنین در پی سقوط یک اتوبوس مهدکودک به درون یک آبگیر، دو کودک کشته و 21 کودک دیگر زخمی شدند. بارندگی شدید جاده‌ها را بسیار ناامن و امکان تردد با خودرو را برای رانندگان دشوار کرده است.

 


تعداد بازدید :  189