شماره ۵۷۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ خرداد
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

ناهید طباطبایی و کیوان باژن روز پنجم خردادماه در موسسه بهاران به داستان‌خوانی می‌پردازند.

رضا گوران، نویسنده و کارگردان تئاتر، نمایش «مده‌آ» را آذر و دی در ایرانشهر به صحنه می برد.

 مارسیا تامبوتی، نوه سالوادور آلنده رئیس جمهوری اسبق شیلی، برای فیلمی با عنوان «ورای پدربزرگم آلنده» اولین جایزه چشم طلای کن را دریافت کرد.

مجموعه شعر «پس از بیداری، تاریکی را گم کردیم» سروده پونه ندائی از سوی نشر امرود به چاپ دوم رسید.


قرارداد فیلم «گینس» محسن تنابنده به سرگروهی سینما «ماندانا» ثبت شد و این فیلم از عید فطر اکران خود را آغاز می‌کند.

تازه‌ترین اثر سیامک گلشیری با عنوان «خانه‌ای در تاریکی» از سوی انتشارات افق وارد پیشخوان کتابفروشی‌ها شد.

لوح فشرده «خرده ریز خاطرات» مشتمل برگزیده‌ای از شعرهای حافظ موسوی به همراه موسیقی الگار،گارایف و اشنیتکه به زودی منتشر می‌شود.

سفرنامه «آگاتا کریستی» از بناهای تاریخی عراق و سوریه به همراه عکس‌هایی که او در این سفر باستان‌شناسی انداخته با عنوان «بیا به من بگو چطور زندگی می‌کنی» به چاپ می‌رسد.

کامران پارسی‌نژاد، دبیر سیزدهمین جشنواره «قلم زرین» از نهایی شدن اسامی نامزدهای این دوره تا نیمه خردادماه خبر داد.

کارگاه داستان‌نویسی فیروز زنوزی جلالی امروز در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

فراخوان چهاردهمین جایزه ادبی صادق هدایت منتشر شد. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا سی‌ام مهرماه امسال به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند.

رقابت موسیقایی «یورو ویژن» با انتخاب سوئد به کار خود خاتمه داد.  در میان آهنگ‌های محبوبی که وارد بخش رقابتی یورو ویژن شدند، برنده اصلی آهنگ یورو ویژن سال ۲۰۱۵ سوئدی‌ها بودند.

تصاویری از حضور برادر بزرگ کیم جونگ اون، زمامدار کره شمالی، در لندن منتشر شده که نشان می‌دهد او در دو شب پیاپی به کنسرت اریک کلاپتون رفته است.

دومین جشنواره موسیقی ایرج بسطامی با معرفی برگزیدگان و تجلیل از فرهنگ شریف و فاضل جمشیدی به کار خود پایان داد.


 موزه هنرهای معاصر آبادان پس از سال‌ها به مناسبت سی‌وسومین سالگرد فتح خرمشهر میزبان نمایشگاه عکسی از عکاسان سرشناس حوزه جنگ و دفاع مقدس شده‌است.این نمایشگاه دیروز، سوم خرداد افتتاح شد و در آن 64 اثر که مربوط به دو مقطع مهم جنگ تحمیلی است، به ‌نمایش گذاشته شد.

سلسله نشست‌های «عصر فیلم» تا پایان خردادماه در موسسه بهاران برگزار می‌شود. «موسسه بهاران خرد و اندیشه» سلسله نشست‌هایی پیرامون «مطالعات بینارشته‌ای سینما» برگزار می‌کند تا علاقه‌مندان مطالعات نظری، سینمایی و هنری گرد هم بیایند. ششمين نشست عصر فيلم يكشنبه هفدهم خردادساعت شش عصر با تحليل گفتمان انتقادي در فيلم «امريكن اسنايپر» كلينت ايستوود با سخنراني مريم قهرماني برگزار می‌شود


تعداد بازدید :  202