شماره ۵۷۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ خرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

انتشار کتاب عکس «اربعین» توسط مسجدجامعی
شهروند| به مناسبت اعیاد شعبانیه، کتاب عکس «اربعین» که روایت تصویری از اربعین 1436 هجری قمری در 168 صفحه و با مقدمه احمد مسجدجامعی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی است،  منتشر شد.
این کتاب که حاصل سفر احمد مسجدجامعی و گروهی از عکاسان و خبرنگاران رسانه‌های جمعی به عتبات عالیات در اربعین‌ سال گذشته است، از سوی «خانه فرهنگ گویا» منتشر شد.
در این کتاب 154 عکس از عکاسان خبری مطرح اهالی رسانه که اربعین گذشته به عراق سفر کردند در چهار بخش «باب ولایت و محبت»، «صفای جان و مروه دل»، «در حریم یار» و «از پنجره‌ای کوچک» منتشر شده است که این عکس‌ها از سوی یک هیأت داوران متشکل از مجتبی آقایی، محمد خوشرو، دکتر یونس شکرخواه، محمد فرنود، دکتر عبدالله گیویان و دکتر حسین نمک‌دوست انتخاب و داوری شده است.
این عکس‌ها روایتی است از پیاده‌روی عظیم اربعین در ‌سال 1436 هجری قمری و 1393 هجری شمسی که زائران حسینی از نجف تا کربلا را به تصویر می‌کشد. همچنین در این کتاب عکس‌های نابی از حرم امام حسین(ع)، حرم امام علی(ع)، حرم حضرت عباس(ع) و مسجد کوفه ثبت شده است.
همچنین هر کدام از عکس‌ها همراه با شعری متناسب با حال و هوای آن عکس از 32 شاعر نام‌آشنا ازجمله سعدی، حافظ، مولانا، محتشم کاشانی،
 دکتر محمدرضا شفیعی‌کدکنی، اقبال لاهوری، علیرضا قزوه، سعید بیابانکی، صابر خراسانی و محمدعلی بهمنی به انتخاب سیدجمال‌الدین ‌هادیان و عباس نوریان منتشر شده است. عکس‌های این کتاب با همکاری موسسه فرهنگی و هنری آل البیت(ع)، العتبه الحسینیه المقدسه و التعبه العباسیه المقدسه تهیه شده است.

20درصد خانواده‌های معتاد فرزند معتاد دارند
ایسنا| «براساس مطالعات انجام‌شده حدود
 14 تا 20‌درصد خانواده‌های دارای والدین معتاد، فرزند معتاد دارند.» هومان نارنجی‌ها، کارشناس حوزه مواد مخدر با اعلام این خبر گفت:  «خانواده‌ها تصور می‌کنند اعتیاد والدین اثرگذاری محدودی دارد درحالی‌که عوارض مخرب اعتیاد والدین گریبان فرزندان را خواهد گرفت. اعتماد به نفس پایین، افزایش احتمال ابتلا به اعتیاد، بسته شدن مسیر پیشرفت و ترقی خانواده و رهاشدن فرزندان، بالاتر بودن آمار افسردگی و خشونت اجتماعی، روابط نامشروع، سرقت، طلاق و سایر ناهنجاری‌های اجتماعی نسبت به افراد عادی، ازجمله این عوارض هستند.»  او با اشاره به این‌که در مباحث پیشگیرانه، فرزندان خانواده‌های معتاد در گروه‌های پرخطر طبقه‌بندی می‌شوند و باید به صورت جدی به آنها توجه شود، گفت: «براساس مطالعات انجام شده حدود 14 تا 20‌درصد خانواده‌هایی که والدین معتاد داشته باشند، فرزند معتاد دارند.»


تعداد بازدید :  225