شماره ۵۷۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ خرداد
صفحه را ببند
بازار جهانی

تلاش مایکروسافت برای خرید بلک‌بری
مایکروسافت به جمع سه شرکت چینی هواووی، شیوامی و لنووو پیوست که گفته می‌شود در تلاش برای خرید بلک‌بری به منظور تقویت جایگاه خود در بازار محصولات همراه هستند. بلک‌بری در سال‌های دور در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند مناسب برای صاحبان مشاغل اعتبار خوبی داشت، اما در چند ‌سال گذشته با از راه رسیدن آیفون و دیگر گوشی‌های پیشرفته لمسی به حاشیه رانده شده‌ بود. این شرکت سرانجام در ‌سال گذشته مجددا به سودآوری رسید و همین امر باعث شده غول‌های دنیای محصولات همراه به خرید بلک‌بری علاقه‌مند شوند.

رقابت فیس‌بوک با شبکه‌های اجتماعی دیگر
فیس‌بوک برنامه مسنجر خود را به‌روز کرده تا کاربران بتوانند به‌راحتی اطلاعات جغرافیایی و شغلی افراد دیگر مانند شهر محل اقامت و عنوان شغلی آنها را مشاهده کنند. اگرچه اضافه شدن این قابلیت دریافت اطلاعات اضافی حرفه‌ای در مورد دیگر افراد را ممکن می‌کند اما به برخی نگرانی‌ها در مورد نقض حریم شخصی نیز دامن زده است. فیس‌بوک این اقدام را به منظور رقابت با شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای همچون LinkedIn و دیگر شبکه‌های اجتماعی موبایلی صورت داده که به سرعت درحال رشد و گسترش بوده و به تهدیدی برای موقعیت برتر آن مبدل شده‌اند.

موزیلا گوشی‌ 25دلاری نمی‌سازد
بنیاد موزیلا که قبلا از عرضه گوشی‌های 25دلاری مجهز به سیستم عامل اختصاصی فایرفاکس خود خبر داده بود، دیگر به‌دنبال اجرای طرح یادشده نیست. موزیلا از اوایل‌ سال2013 از امکان اجرای چنین برنامه‌ای خبر داده‌ بود و برای ساخت گوشی‌های مورد نظرش با شرکت‌هایی در اروپا و چین وارد مذاکره شده بود. همچنین برخی نمونه‌های اولیه این گوشی‌ها در هند عرضه شده بود. اما عدم استقبال از گوشی‌های یاد شده باعث شد موزیلا برنامه‌های قبلی خود را تغییر دهد و برای عرضه سیستم عامل فایرفاکس خود و برنامه‌های سازگار با آن مسیر دیگری را در پیش بگیرد.

مقاوم‌ترین تلفن‌همراه جهان در ژاپن
به تازگی تلفن‌همراه خاصی وارد بازار ژاپن شده که تمرکز اصلی در ساخت آن تصویربرداری در زیر آب است. این تلفن‌همراه که ظاهری جذاب دارد، توسط شرکت Kyocera طراحی و ساخته شده و بیشتر به‌عنوان محصولی که قابلیت استفاده در زیر آب را دارد، معرفی شده است. این شرکت اعلام کرده که محصول جدیدش جدای از آن‌که منطبق با استانداردهای سرسختانه نظامی طراحی و ساخته شده و نسبت به گرد‌وغبار و شوک‌های محیطی مقاوم است، قابلیت استفاده در زیر آب و حتی آب شور اقیانوس را هم دارد. نکته جالب توجه اینجاست که این تلفن‌همراه از نرم‌افزار به خصوصی در قسمت دوربین بهره می‌برد که با قرار گرفتن در زیر آب اقیانوس، رنگ‌ها را به خوبی تفکیک می‌کند.


تعداد بازدید :  185