شماره ۵۷۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد
صفحه را ببند
اجرای پروژه ساختمان‌سازی با سرقت يك ميليارد و 500 ميليوني

شهروند| سه مرد خشن كه با تشكيل يك شبكه سرقت، به محموله‌هاي مواد غذايي و صنعتي دستبرد مي‌زدند، پس از دستگيري به يك ميليارد و 500 ميليون تومان دزدي اعتراف كردند. سركرده اين باند، با پول‌هاي سرقتي يك پروژه ساختماني بزرگ را آغاز كرده بود.
روز سي‌ام فروردين امسال مردي به کلانتری 130 نازی‌آباد رفت و به مأموران اعلام کرد که خودرو وانت نیسان وی حاوی محموله مواد غذایی، سرقت شده است.
مالباخته پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: «ساعت 2 بامداد به خانه‌ام در خیابان بهمنیار رفتم و ماشین وانت‌ نیسان كه بیش از 45‌میلیون تومان مواد غذایی و نوشابه‌های انرژی‌زا داخل آن بود را در مقابل در خانه پارک كردم. ساعت 5 صبح وقتي برای بردن محموله از خانه خارج شدم، متوجه شدم که ماشین به همراه محموله آن سرقت شده است.»
با آغاز رسیدگی به پرونده و احتمال فروش محموله سرقت شده در مراکز خرید و فروش عمده مواد غذایی در محدوده بازار تهران، کنترل نامحسوس از این مناطق در دستور کار ماموران پليس قرار گرفت.
تحقيقات ادامه داشت تا اينكه پنجم ارديبهشت‌ماه درست زماني كه قرار بود محموله نوشابه‌های انرژی‌زا به فروش برسد، کارآگاهان موفق به دستگیری مردي به نام «بیژن»  24 ساله شدند. بیژن پس از دستگیری، صاحب اصلی بار را مرد دیگری به نام «رامین» 31 ساله معرفی كرد و گفت: این محموله را در منطقه کیانشهر از رامین تحویل گرفتم و برای فروش به خیابان مولوی آوردم که دستگیر شدم.
با شناسایی محل تردد رامین در منطقه کیانشهر، او نیز همان روز دستگیر شد و در همان تحقیقات نخست به اطلاع از
سرقتی  بودن محموله و خرید آن از سارقان اعتراف کرد.
با اعتراف «رامین»، یکی از مجرمان به نام «محبوب» 40 ساله با 9 سابقه، در منطقه «مرتضی گرد» شناسایی شد.
پس از آن دو عضو دیگر گروه به نام‌های
 «علی و قادر» در مناطق «مرتضی گرد» و «جوانمرد قصاب» شناسایی شدند.
عمليات بعدي كارآگاهان دستگيري اين سه متهم بود كه هر سه نفر آنها در سه عملیات همزمان و مشترک دستگیر شدند. در بازرسی از مخفیگاه اين سه متهم کارآگاهان موفق به کشف مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از مالباختگانی شدند که همگی آنها مورد سرقت محموله قرار گرفته بودند.
متهمان نيز در بازجويي‌ها به بیش از
 10 سرقت محموله در مناطق «بازار»، «مولوی»، «فداییان اسلام» و «شوش»، به ارزش تقریبی یک‌میلیارد و 500‌میلیون تومان اعتراف کردند.
در تحقيق از متهمان مشخص شد آنها با شناسایی انبارهای محل نگهداری اقلام تجاری و صنعتی به صورت شبانه و ضمن ضرب و شتم نگهبان و بستن دست، پا و دهان آنها، دست به سرقت محموله‌های داخل انبارها مي‌زدند.
همچنين کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سرکرده باند با پول به‌دست آمده از فروش قسمتی از محموله‌های سرقتی، یک پروژه ساختمانی را در منطقه مرتضی‌گرد آغاز کرده است.
سرهنگ شمس‌الدین میرزکی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران، در مورد اين پرونده گفت: «با توجه به ارزش مالی پرونده، اعتراف متهمان به سرقت‌های متعدد محموله به شیوه و شگردهای مختلف، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر سه متهم اصلی پرونده از سوی مقام قضایی صادر شده است تا مالباختگان ديگر، آنها را شناسايي كنند».


تعداد بازدید :  279