شماره ۵۷۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد
صفحه را ببند
٤٠ کمپین اخلاقی برای توسعه اقتصاد

بيژن بيدآباد اقتصاددان
توسعه فرهنگی محور اساسی توسعه اقتصادی است. برای اصلاح جامعه باید از خود شروع کنیم. شبکه‌های اجتماعی در این دوران امکان توزیع اطلاعات را فراهم آورده است و لذا باید از این زیرساخت برای اصلاح جامعه استفاده کرد. تقبیح رفتارهای زشت اولین قدم در این جهت است که منجر به آموزش افراد و جلوگیری از تکرار اعمال قبیح و تشویق عمل نیک می‌شود. بدینوسیله از کاربران محترم شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و پيام‌رسان‌ها درخواست می‌شود در صورت تمایل صفحه یا صفحاتی (Page) با مصادیق زیر یا مشابه افتتاح نمایند تا از این طریق قدمی در جهت اصلاح جامعه برداشته شود: 1. مبارزه با رانندگی بد 2. مبارزه با ریختن آشغال در معابر 3. مبارزه با دروغ 4. مبارزه با تقلب 5. مبارزه با رشوه 6. مبارزه با سوء استفاده مأموران دولتی از سمت و مقام خود 7. مبارزه با ریا، دین‌نمایی و دین‌فروشی 8. مبارزه با افزودنی‌های خوراکی غیرمجاز 9. مبارزه با حیف‌ومیل و تخریب اموال عمومی 10. مبارزه با عدم رعایت حقوق همسایه 11. مبارزه با استفاده از موادمخدر و روانگردان بالاخص در جوانان 12. مبارزه با آلودگی محیط‌زیست 13. حفظ منابع گیاهی و طبیعی 14. آگاه‌سازی خطرات امواج دستگاه‌های ارتباطی 15. مبارزه با کم‌کاری و عدم انجام وظیفه محوله 16. مبارزه با حرامخواری 17. تقریب ادیان 18. تقریب مذاهب و نحل اسلامی 19. وحدت، دوستی، برادری، برابری و تکریم ابناي آدم 20. مبارزه با مداخله غیرقانونی دولت و دولتی‌ها در امور خصوصی اشخاص 21. افشای تخلفات مأموران دولتی و فشارهای غیرقانونی 22. مبارزه با رانت‌خواری 23. افشای درآمدها و ثروت‌های غیرقانونی 24. حمایت از حفظ آثار و میراث فرهنگی 25. افشای عالم بی‌عمل 26. معرفی کم فروشان و متقلبین در معامله 27. خدمت به نیازمندان 28. احترام و ادب بزرگتر 29. انسجام خانواده 30. حقوق زنان 31. حریم خصوصی 32. کودکان کار 33. حدود مداخله فقها در امور 34. مصادیق حقوق شهروندی 35. بهبود وضع زندان‌ها و ارتقا به محیط آموزشی 36. مضرات و خسارات ایجاد عدم اعتماد، بدبینی 37. عدم تبعیض 38. فرهنگ استفاده از فن‌آوری 39. منافع ملی 40. حقوق حیوانات


تعداد بازدید :  465