شماره ۵۷۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۲ خرداد
صفحه را ببند
با تلاش سازمان‌هاي مردم‌نهاد
500 شکارچی تفنگ خود را به زمین گذاشتند

محمد درویشی در حاشیه کارگاه آموزشی نقش شبکه سازمان‎های مردم‌نهاد محیط‌زیست اظهار کرد: تشکل‎های مردم‌نهاد مهم‌ترین رکن در شکوفایی سرمایه‎های اجتماعی است.
وی تصریح کرد: سرمایه‎های اجتماعی چهارمین اساس در پایداری حکومت است و هر حکومت و دولت علاوه‌بر توجه به سرمایه‎های طبیعی، فیزیکی و انسانی باید به سرمایه‎های اجتماعی نیز توجه کند.
معاون مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: هر چقدر نرخ مشارکت در جامعه بیشتر باشد و حکومت، مردم را در جامعه مشارکت دهد، آن حکومت پایدارتر است.
درویشی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران به‌صورت ویژه به مشارکت‌مردمی توجه کرده و بر این اساس اصل 44 قانون اساسی به برون‎سپاری وظایف دولت و کوچک‎سازی آن اشاره دارد.
وی با بیان این‌که در سازمان محیط‌زیست با جدیت در تلاش هستیم که مشکلات زیست‎محیطی را به‌ مردم واگذار کنیم، افزود:   به‌دنبال آن هستیم که مقررات دست‌و‌پاگیری که از ثبت یک سازمان مردم‎نهاد به‌شدت جلوگیری می‎کند، کاهش دهیم و نگاه‎های امنیتی را از سمن‎ها برداریم.
معاون مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان محیط‌زیست خاطر‎نشان کرد: با همت انجمن‎های مردم‌نهاد سونامی تفنگ‎کشان را در کشور به‌راه انداختیم و 500شکارچی به‌صورت داوطلبانه سلاح خود را به زمین گذاشتند. درویشی با بیان این‌که با همت سمن‎های مردمی در استان‌های گلستان، مازندران و گیلان جنبش اجتماعی برای پاکسازی زمین اتفاق افتاده، ابراز کرد: مهم‌ترین آرمان ما در برنامه ششم توسعه پررنگ‌کردن نقش مردم در تصمیم‎گیری است.
وی با بیان این‌که فعالیت‎های تشکل‎های مردم‌نهاد استان گلستان از متوسط کشوری بالاتر است، افزود: گلستان به‌صورت کمی قادر است تعداد زیادی از مردم را در جنبش‎های اجتماعی به‌ویژه در پاکسازی و مهار آتش‎سوزی‎ها در عرصه‎های منابع طبیعی به‌کار بگیرد.


تعداد بازدید :  537