شماره ۵۶۹ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳۱ ارديبهشت
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

یونان ناتوان از پرداخت بدهی: یونان نمی‌تواند بدهی خود به صندوق جهانی پول را در موعد 5 ژوئن بپردازد. دولت آتن باید بدهی‌های متعددی را به مبلغ 1.5‌میلیارد یورو به صندوق جهانی پول پرداخت کند و اکنون مشغول مذاکره با این بنیاد و اتحادیه اروپاست تا قبل از اعلام ورشکستگی بتواند با آنها به توافق برسد. (رویترز)

افزایش درآمد کارگران خارجی در چین: افزایش هزینه‌های زندگی و آلودگی‌ها سبب شده بسته پاداش و دستمزد کارگران خارجی در چین افزایش یابد زیرا دستیابی به استعدادهای بین‌المللی برای این کشور سخت‌تر شده است. کل بسته دستمزد و پاداش برای یک مدیر میانی در چین اکنون به 276‌هزار دلار در ‌سال بالغ می‌شود. (فوربس)

آغاز صادرات LNG آمریکا: شرکت گازی چنی یر آمریکا اعلام کرد این شرکت صادرات اولین محموله‌های گاز طبیعی مایع شده آمریکا را تا پایان ‌سال‌جاری آغاز خواهد کرد. چنی یر اعلام کرده است اگرچه تاکنون هیچ خریدار چینی برای محموله‌های گاز صادراتی آمریکا ثبت‌نام نکرده است اما تمایل زیادی از سوی چینی‌ها به‌خصوص برای سال‌های 2020 به بعد برای واردات حجم‌های بالا از گاز آمریکا وجود دارد. (رویترز)

افزایش قیمت نفت: درحالی‌که رشد اقتصادی قوی ژاپن بازارها را شگفت‌زده کرده و ظاهرا چشم‌انداز مصرف در استرالیا تقویت شده و موجب امیدواری نسبت به افزایش تقاضا شده است، قیمت نفت پس از کاهش شدید در جلسه گذشته، دیروز افزایش یافت. براساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات اولیه دیروز به 64 دلار و 75 سنت افزایش یافت، اما سپس با اندکی کاهش به 64 دلار و 40 سنت رسید. (رویترز)


تعداد بازدید :  277