شماره ۵۶۷ | سه‌شنبه 29 ارديبهشت 1394
صفحه را ببند
در دیدار رئیس موسسه پژوهش‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی ژاپن مطرح شد:
خودروسازان ژاپنی به ایران بازمی‌گردند

شهروند| محمدرضا رضوي رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی بر سرمایه‌گذاری مستقیم خودروسازان خارجی به‌ویژه شرکت‌های ژاپنی در ایران تأکید کرد و گفت: دولت و مجلس ارایه مشوق‌های جدید برای جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به کشور را در دستورکار دارند. وی در ديدار با سفير ژاپن و نمايندگان شركت‌هاي بازرگاني مرتبط با سوزوكي و نيسان در ايران، با اشاره به تأكيد محمدرضا نعمت‌زاده وزير صنعت، معدن و تجارت بر افزايش همكاري با خودروسازان ژاپني افزود: خودروسازان ايراني علاقه‌مندند با طراحي‌هاي جديد خودروسازان ژاپني آشنا شوند و با بهره‌گيري از تجربيات آنان، زمينه پيشرفت و نفوذ مشترك در بازارهاي خارجي را فراهم كنند. وي بر گسترش فعاليت، تجارت و توليد خودروسازان ژاپني در ايران تأكيد و اظهار اميدواري كرد تا همكاري‌هاي ايران و ژاپن در اين صنعت افزايش پيدا كند. وي با بيان اين‌كه دولت ايران مشوق‌هايي را براي خودروسازان خارجي پيشنهاد كرده، افزود: امروزه شركت‌هاي خودروسازي دنيا به ويژه شركت‌هاي اروپايي در تلاش هستند تا به ايران برگردند و در كشورمان سرمايه‌گذاري كنند. وي با اشاره به اينكه فرصت‌هاي زيادي در بازار خودروي ايران براي فعاليت شركت‌هاي خودروسازي ژاپني وجود دارد، گفت: به ايران تنها به‌عنوان يك بازار مصرفي نگاه نكنيد. مواد اوليه و واسطه‌اي و توانمندي‌هاي توليدي قابل‌توجهي در كشور وجود دارد كه مي‌تواند زمينه‌هاي مناسبي را براي توليد و عرضه انواع خودرو در بازارهاي منطقه‌اي فراهم آورد. رئيس موسسه مطالعات و پژوهش‌هاي بازرگاني به ويژه خواستار همكاري خودروسازان ژاپني در زمينه توليد كاميون و خودروهاي نيمه سنگين شد و افزود: با توجه به شرايط جغرافيايي منطقه، همكاري در اين حوزه قطعا به نفع طرفين خواهد بود. در اين زمينه، مناسب است كه شركت ايسوزو همكاري‌اش را با گروه بهمن عمق بخشيده و دست به سرمايه‌گذاري مشترك بزند. اينچنين همكاري استراتژيك با ساير خودروسازان ژاپني توليد و صادرات خودروهاي سنگين و نيمه‌سنگين را مي‌توان امكان‌سنجي کرد. كوجي‌هانيدا سفير ژاپن در ايران در اين جلسه ضمن تشكر از دعوت موسسه مطالعات و پژوهش‌هاي بازرگاني اظهار اميدواري كرد كه همكاري‌هاي ايران و ژاپن در زمينه صنعت خودروسازي افزايش يابد. وي همچنين در زمينه برگزاري دوره‌هاي آموزشي بويژه در حوزه سياست‌گذاري صنعتي و تجاري اظهار داشت كه به‌زودي امكاناتي در اين رابطه فراهم خواهد شد.
آكيرا كوباياشي مديرعامل شركت كانماتسو ايران (شركت بازرگاني مرتبط با سوزوكي) در اين ديدار افزود: در شرايط جديد ما به دنبال ارايه الگوهاي متفاوتي از همكاري با ايران‌ هستيم. وي گفت: خطوط توليد شركت‌هاي خودروسازي ايراني بايد به روز شوند تا بهره‌وري آنها افزايش يابد. با آموزش مديران شركت‌هاي خودروساز ايراني مي‌توانيم به صنعت خودروسازي ايران كمك كنيم. كوباياشي با اشاره به تجربه حضور شركت سوزوكي در ايران افزود: با توجه به شناخت سوزوكي از بازار ايران امكان سرمايه‌گذاري از نظر ما در اين بازار وجود دارد ولي اين موضوع نيازمند اقدامات متفاوتي است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهد شد.

تعداد بازدید :  123