شماره ۵۶۶ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
سرنوشتی تلخ در انتظار نفت مسجدسلیمان

مجید باقری‌نیا پیشکسوت فوتبال خوزستان
1-اولین و آخرین دلیل سقوط نفت مسجدسلیمان به لیگ دسته اول مشکلات مالی بود و هنوز هم این مشکلات با وجود اتمام فصل پابرجاست. بدترین اتفاقی که بعد از شیرینی صعود به لیگ برتر برای نفت رخ داد،‌ از دست دادن حمایت‌های دولتی بود. تیمی که با حمایت‌های وزارت نفت به لیگ برتر آمد، به یک باره مجبور به اداره خصوصی شد و همین امر مشکلات زیادی را برای این باشگاه به وجود آورد. البته می‌شد در اولین سالی که این اتفاق رخ داد، نفت مسجدسلیمان رها نشود و مسئولان وزارت نفت مثل تیم تهرانی برای تیم مسجدسلیمان نیز اسپانسرهایی را پیدا کرده و معرفی کنند.
2- با این وضع نفت مسجدسلیمان در لیگ دسته اول هم شرایط خطرناکی خواهد داشت و نگرانی اینجاست که به سرنوشت تیم‌های با سابقه‌ای مثل برق شیراز،‌ شاهین بوشهر، شموشک نوشهر و... دچار شود. یا باید مشکلات مالی که این فصل وجود داشت،‌ حل شود یا این‌که هیچ‌کس قادر به جمع‌ کردن این تیم نیست. چه بسا مشکلات ‌سال آینده از این چیزی که امسال دیدیم،‌ بسیار هم بیشتر باشد چون امسال در لیگ برتر تبلیغات و حمایت‌هایی وجود داشت که دیگر در لیگ یک از این خبرها نیست.
3- این تیم تنها نقطه امید و مایه شادی مردم شهر محروم مسجدسلیمان است و آنها عاشقانه تیم‌شان و فوتبال را دوست دارند. این هشدار را بار دیگر بدهم که اگر به چشم تیم خصوصی به این باشگاه نگاه شود،‌ شرایط بدتر خواهد شد. برای آنها کار سختی نیست که چند شرکت تحت پوشش خود را برای اسپانسرینگ این باشگاه معرفی کنند تا به لیگ برگردد. البته شاید چون اعضای هیأت‌مدیره این باشگاه مثل نفت تهران معاون وزیر نیستند، این اتفاق رخ نمی‌دهد.
4- گریزی به ابتدای فصل لیگ برتر می‌زنم که سقف قرارداد این تیم را 300‌میلیون تومان تعیین کرده بودند. هیچ بازیکن تراز اولی با این مبلغ به منطقه دورافتاده نمی‌رود تا فوتبال بازی کند. اگر از همان ابتدا پولی وجود داشت،‌ ما این‌طور تیم را نمی‌بستیم. درواقع مسئولان می‌خواستند یک آسمان‌خراش را بدون فوندانسیون بالا ببرند اما همان اول این آسمان‌خراش خراب شد و دیگر هیچ‌کس نتوانست برایش کاری انجام دهد. باید از همین حالا برنامه‌ریزی آغاز شود تا این تیم به لیگ برتر بازگردد وگرنه سرنوشت خوبی در انتظارش نخواهد بود.

 


تعداد بازدید :  112