شماره ۵۶۶ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
عدد خبر

300 ‌هزار نفر مهاجرت از ایران در هر ‌سال

 براساس بررسی‌های بانک جهانی که مربوط به آمار‌ سال 2012 است نرخ خالص مهاجرت در ایران منفی 300هزار و یک نفر است.
این بدان معناست که هر ساله حدود 300هزار نفر یا بیشتر از آن از این کشور مهاجرت می‌کنند. این نهاد بین‌المللی برآورد کرده است هر سال فقط 150‌هزار جوان تحصیلکرده از ایران خارج می‌شوند.

1 برگ چک ضمانت فروش گاز مایع ایران

محمدعلی براتی مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران با اعلام این‌که صادرات گاز مایع و گوگرد تولید کشور تنها با دریافت یک «چک» معامله می‌شود، گفت: طی 3‌سال گذشته درآمدهای حاصل از صادرات نسوخته و از مشتریان خود هیچ طلبی نداریم. وی افزود: شرکت ملی گاز ایران وظیفه صادرات گاز مایع (ال.پی.جی) وگوگرد را برعهده شرکت بازرگانی گاز ایران قرار داده است.

1 ‌میلیون   دستگاه  واردات یک ماهه موبایل به کشور

طبق اعلام گمرک کشور، در فروردین‌ماه امسال در مجموع نزدیک به یک‌میلیون دستگاه تلفن‌همراه به کشور وارد شده که 90‌درصد معادل 126‌میلیون دلار آن قاچاق بوده است. گمرک اعلام کرد: واردات تلفن‌همراه در نخستین ماه‌ سال‌جاری حدود 14‌میلیون دلار بوده است. اگر متوسط وزن هر دستگاه تلفن‌همراه 250 گرم باشد، نزدیک به 110‌هزار دستگاه تلفن‌همراه به‌صورت قانونی وارد کشور شده است.

4 درصد کاهش حجم آب سدهای کشور

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در پایان هفته سوم اردیبهشت‌ماه جاری، 26‌میلیارد و 650‌میلیون مترمکعب به ثبت رسیده است که در مقایسه با زمان مشابه ‌سال گذشته، معادل 4.3‌درصد کاهش نشان می‌دهد. حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در زمان مشابه ‌سال گذشته، حدود 27‌میلیارد و 900‌میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

 


تعداد بازدید :  259