شماره ۵۶۶ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
نماینده شیراز:
مدیرکل استانداری فارس در دولت قبل فرماندار جهرم شد

در هفته‌های گذشته خبرهایی ضد و نقیض از شروع تغییرات در مجموعه دولت و استانداری‌ها منتشر شد. در همین راستا روز گذشته خبری روی خروجی برخی سایت‌ها مبنی بر استعفای رضایی، فرماندار جهرم قرار گرفت؛ خبری که به نقل از یک منبع آگاه و در گفت‌وگو با سایت انتخاب بود و دلیل این برکناری هم فشار بیش از حد نمایندگان استان عنوان شده بود. هرچند انتخاب دلیل فشار نمایندگان استان را نقش پررنگ رضایی در حادثه شیراز و سخنرانی مطهری عنوان کرده بود اما‌ هاشمی، مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری ضمن رد عزل فرماندار جهرم گفت: هیچ‌گونه ارتباطی بین تغییر فرماندار جهرم و حمایت‌های وی از علی مطهری و قضیه حمله به مطهری در شیراز وجود ندارد. اما بنا بر پیگیری‌های روزنامه شهروند، نماینده شیراز این خبر را تایید کرد و گفت که صحرائیان جایگزین رضایی فرماندار جهرم شده است. مشروح این گفت‌وگو نیز در پی می‌آید.
آقای قادری آیا خبر برکناری فرماندار جهرم را شنیده‌اید و اطلاعی از برکناری او دارید؟
بله این خبر را شنیده‌ام اما نمی‌دانم که ایشان عزل شده یا عوض شده‌اند. آقای علیرضا صحرائیان گویا جایگزین آقای رضایی شده‌اند. البته آقای صحرائیان هم از فعالان شناخته شده استان فارس هستند که در دولت گذشته مدیرکل استانداری فارس بودند.
یکی از دلایل این برکناری، فشار نمایندگان استان به استانداری عنوان شده است. آیا نمایندگان استان تاکنون جلسه‌ای با استاندار پس از حادثه شیراز داشته‌اند؟ یا عملکرد استانداری را نقد کرده‌اند به گونه‌ای که فشار نمایندگان تلقی شود.
ما با استانداری پس از حادثه شیراز جلسه داشته‌ایم اما برای بررسی و تشریح ماجرا بود. این‌طور نبود که بگوییم نمایندگان استان به استانداری فشار آورده‌اند. بالاخره حادثه‌ای اتفاق افتاد که خیلی خبرساز شد و خیلی واضح بود که نمایندگان بخواهند آن را پیگیری کنند. بنابراین جلساتی که با استاندار گذاشته شد برای فشار به استاندار در جهت تغییرات نبود بلکه برای حل‌وفصل ماجرا به شکل قانونی و درست بود.
شایع شده یکی از دلایل برکناری آقای رضایی، موضوع حمایت وی از علی مطهری در ماجرای شیراز بوده است. این را تایید می‌کنید؟
دلیل این برکناری یا جایگزینی اصلا ربطی به موضوع حادثه شیراز ندارد. این اخبار شایعه است. قبل از حادثه شیراز این موضوع مطرح بود ولی متاسفانه برخی در پی بر هم زدن فضا هستند و چنین اخباری را منتشر می‌کنند. حالا دلیلش چیست من هم نمی‌دانم ولی بالاخره با نزدیک شدن به انتخابات ممکن است، بازار شایعه یا چنین اخباری داغ شود که البته مورد تقبیح است.

 


تعداد بازدید :  145