شماره ۵۶۶ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
بازار جهانی

ربات پرینتی با قابلیت شناسایی رمز
ربات کومبو بریکر که با استفاده از یک چاپگر سه‌بعدی طراحی‌شده می‌تواند در عرض 30 ثانیه ترکیب رمز مورد استفاده در هر قفلی را شناسایی کرده و آن را باز کند.این ربات توسط سامی کامکار طراحی شده است. ربات مذکور مجهز به الگوریتم خاصی برای شناسایی ترکیب رمزی قفل‌های مختلف بوده و می‌تواند به سرعت احتمالات موجود در این زمینه را حدس بزند. این هکر و محقق امنیتی قبلا نیز طرح‌های مشابهی را در این زمینه به اجرا گذاشته و ازجمله زنگ‌های در بی‌سیم را هک
 کرده است.

آی‌پی‌های نسخه 4 درحال اتمام
ایالات متحده اعلام کرده آدرس‌های آی‌پی نسخه 4 این کشور تابستان امسال به اتمام خواهد رسید، امری که سرویس‌دهندگان اینترنت در آمریکا را مجبور به مهاجرت به IPv6 خواهد کرد. استفاده از آدرس‌های‌ آی‌پی نسخه چهار اولین‌بار در‌ سال1981 در آمریکا آغاز شد. امروزه با توجه به افزایش پرشتاب اتصال انواع رایانه، چاپگر، کنسول‌بازی و دیگر وسایل‌برقی به اینترنت می‌توان انتظار داشت که مهاجرت به آدرس‌های‌ آی‌پی نسخه 6 شتاب روزافزونی به خود بگیرد. با کاربرد IPv6 پشتیبانی از 340تریلیون تریلیون تریلیون آدرس در فضای مجازی ممکن است.

تراشه بی‌سیم برای اینترنت اشیا
شرکت کوآلکوم از ساخت تراشه‌های تازه‌ای خبر داده که برای استفاده در محصولات سازگار با نسل جدید اینترنت موسوم به اینترنت اشیا قابل استفاده است. این تراشه‌ها که QCA401xو QCA4531 نام دارند از حافظه بیشتری برخوردار بوده و می‌توانند طیف گسترده‌ای از درخواست‌ها را پاسخ دهند. کوآلکوم اعلام کرده که در آینده محصولات بیشتری را برای همگام شدن با دنیای اینترنت اشیا تولید می‌کند و تراشه‌های این شرکت همگی از فناوری بی‌سیم وای‌فای و سیستم‌های مخابراتی مرتبط پشتیبانی می‌کنند.

شکست کیف پول سامسونگ
درحالی‌که گفته می‌شد سامسونگ در تلاش برای ارایه خدمات مالی همراه است، حال مشخص شده که ارایه چنین سرویسی دیگر در دستورکار این شرکت نیست. این خدمات که به سامسونگ‌والت مشهور شده به علت عدم‌استقبال کافی از آن دیگر در دسترس قرار نمی‌گیرد. سامسونگ قصد دارد بعد از حذف این سرویس برخی خدمات مربوطه را از طریق خدمات سامسونگ پی ارایه کند. این شرکت با صدور بیانیه‌ای رسمی از افرادی که در دو‌سال گذشته با پروژه کیف پول سامسونگ همکاری داشته‌اند تشکر کرده است. در این بیانیه دلیل تعطیلی این سرویس به صراحت عدم‌استقبال قابل قبول از آن عنوان شده است.


تعداد بازدید :  253