شماره ۵۶۶ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
پرسه در بازار

گوشت گوساله گران نمی‌شود
گوشت گوساله در ماه رمضان گران نمی‌شود. علی خندان روی جوان، رئیس اتحادیه گوشت گاوی با اعلام این مطلب گفت: احتمال افزایش قیمت گوشت گوساله در ماه رمضان وجود ندارد و قیمت گوشت گوساله مدت زیادی است که همچنان ثابت مانده است. درحال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله به صورت مخلوط برای مصرف‌کننده ۳۰‌هزار تومان که این نرخ همان قیمت قبل از عید نوروز است. رئیس اتحادیه گوشت گاوی وضع بازار گوشت قرمز را مطلوب عنوان کرد و افزود: مشکلی از بابت عرضه و تقاضا در بازار گوشت گوساله وجود ندارد، بنابراین احتمال افزایش قیمت این محصول برای ماه رمضان دور از ذهن است.

عینک‌آفتابی 18میلیونی در بازار
نگاهی به آمار واردات عینک‌آفتابی در اولین ماه‌ سال‌جاری نشان می‌دهد که 1646 کیلـوگرم
 عینک به ارزش 38‌ هزار و 31 دلار به کشور وارد شده که بخش عمده این واردات از کشور چین بوده است. در همین میان اختلاف قیمت عینک‌های وارد‌شده از چین با کشورهای دیگر نیز بسیار محسوس است؛ به‌طوری‌که 1248کیلوگرم عینک از چین به ارزش 12‌هزار و 32 دلار وارد کشور شده، درحالی‌که تنها 200کیلوگرم عینک در این مدت از ایتالیا با ارزشی برابر 16‌هزار و 309 دلار وارد شده است. در بازار تهران قیمت عینک‌های آفتابی در بازه حدود 70‌هزار تومان تا 18‌میلیون تومان است که به گفته بازاریان پرفروش‌ترین عینک‌ها، عینک‌هایی با قیمت
 300 تا 600‌هزار تومان است.

نرخ مرغ به ۶۵۰۰ تومان رسید
هر کیلوگرم مرغ دیروز در عمده‌فروشی‌های تهران به قیمت حدود ۶‌هزار تومان و در خرده‌فروشی‌ها به قیمت حدود ۶۵۰۰ تومان عرضه شد. درحالی‌که‌ سال گذشته وزیر جهاد کشاورزی قیمت منطقی مرغ را حدود 7‌هزار تومان عنوان کرده، اما نوسان قیمت این محصول در بازار برحسب تقاضا بین 5200 تا 9‌هزار تومان بوده است. براساس این گزارش، قیمت مرغ در روزهای پایانی ‌سال93 به حدود 9‌هزار تومان رسید و در اواسط فروردین‌ سال‌جاری با کاهش تقاضا به حدود 5‌هزار تومان کاهش یافت و در روزهای اخیر نیز کمی با افزایش قیمت مواجه بوده، درحالی‌که هنوز تولید‌کنندگان معتقدند قیمت تمام‌شده برای آنها بیش از قیمت‌های کنونی است.

 


تعداد بازدید :  255