شماره ۵۶۶ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   رتبه ۴ بازار اوراق بدهی فرابورس در‌خاورمیانه| امیر ‌هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران در نشست هم‌اندیشی شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و فرابورس ایران گفت: شرکت فرابورس ایران در مقایسه با کشورهای منطقه منا، یعنی خاورمیانه و شمال آفریقا رتبه 4 را پس از بورس استانبول، بورس قزاقستان و بورس مصر از لحاظ معاملات اوراق بدهی دارد. در کشورهای عضو کانون بورس‌های سازمان همکاری‌ اسلامی نیز رتبه 4 را در ارزش معاملات اوراق بدهی داریم درحالی‌که رتبه اول متعلق به ترکیه و بورس استانبول است .

   تغییر ساختاری در نحوه عرضه‌های اولیه| محسن قالیباف‌اصل میانگین نسبت قیمت بر درآمد کل بازار سهام را حدود 5 مرتبه دانست و گفت: فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در پهنه بازار سهام در مورد سهام ارزنده شرکت‌های بورسی وجود دارد. او از تغییر ساختاری در نحوه عرضه‌های اولیه سهام نیز سخن گفت و افزود: با توجه به آماده بودن دستورالعمل شیوه ثبت سفارش دفتری برای عرضه‌های اولیه سهام، به محض راه‌اندازی سامانه الکترونیکی تخصیص‌یافته برای این معاملات، عرضه‌های اولیه به منظور کشف قیمت مناسب سهام آغاز می‌شود. به عقیده او تعیین نرخ سود تسهیلات و سپرده و نیز برخی بی‌انضباطی‌ها در شبکه پولی و بانکی از مشکلات شرکت‌ها و صنایع بورسی است.

   افزایش 32‌درصدی خرید اوراق مسکن| مدیریت امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از افزایش ۳۲‌درصدی تعداد خریداران اوراق حق‌تقدم تسهیلات مسکن در فرابورس ایران خبر داد. در معاملات هفته گذشته فرابورس ایران، تعداد 5665 نفر با خرید 230‌هزار و 361 اوراق حق‌تقدم تسهیلات مسکن وارد فرآیند خرید خانه شدند. حجم معاملات حق‌تقدم تسهیلات مسکن در هفته منتهی به 25اردیبهشت‌ماه 268‌هزارو 606 دفعه بود که در مجموع ارزش معاملات این اوراق 196‌میلیارد ریال بود.

   اجرای سیاست قیمت تضمینی در بورس کالا| مدیرعامل بورس کالای ایران اعلام کرد با تصویب هیأت دولت، اجرای سیاست قیمت تضمینی با دو کالای ذرت و جو در بورس کالای ایران عملیاتی می‌شود. حسین پناهیان توضیح داد: طی جلسات مشترک بورس کالای ایران و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‎های ذی‌ربط به‌ویژه سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، جهت اجرای ماده 33 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی در ‌سال1394، پنج محصول زراعی و دو محصول حوزه طیور به‌عنوان محصولات منتخب برای اجرای آزمایشی سیاست قیمت تضمینی در نظر گرفته شدند.

 


تعداد بازدید :  189