شماره ۵۶۶ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۸ ارديبهشت
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

کاهش نرخ سود به ضرر شرکت‌های بیمه عمر: درحالی‌که وام‌گیرندگان اروپایی از نرخ سودهای بسیار کم و در بعضی موارد حتی منفی بهره می‌برند، سپرده‌گذاران بانکی، شرکت‌های بیمه عمر و صندوق‌های بازنشستگی با مشکل روبه‌رو شده‌اند. کاهش نرخ سود بانکی اکنون برای بسیاری از شرکت‌های بیمه عمر مشکلاتی ایجاد کرده زیرا پوشش‌های بیمه آنان نرخ سود بالاتری را به مشتریان وعده داده است. (بیزینس اینسایدر)

اعطای وام به کشورهای با درآمد پایین: بانک «توسعه نوین بریکس» که متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای‌جنوبی است، قرار است از اواخر ‌سال‌جاری میلادی یا ابتدای‌ سال ۲۰۱۶ میلادی شروع به کار کند و عضویت در این بانک برای تمام کشورهای عضو سازمان ملل بلامانع است. (اسپوتنیک)

بازگشت مجدد اندونزی به اوپک: اندونزی به‌عنوان بزرگترین تولید‌کننده نفت منطقه آسیای جنوب‌شرقی پس از ۷‌سال به عضویت مجدد اوپک درمی‌آید. در همین زمینه وزیر انرژی اندونزی گفت: نخست‌وزیر این کشور با برنامه به عضویت مجدد در آمدن اندونزی به سازمان اوپک موافقت کرده است. (سیتی زن دیلی)

کاهش دکل‌های نفتی آمریکا: تعداد سکوهای فعال نفتی آمریکا که در واکنش به سقوط قیمت نفت درحال کاهش است، برای بیست‌وسومین هفته متوالی کاهش یافت و به ۶۶۰عدد رسید. (بیکرنیوز)


تعداد بازدید :  244