شماره ۵۶۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
خلع درجه ژنرال در ‌سال سیاه استقلال
آیا بازیکنان به قلعه‌نوعی خیانت کردند؟!

شهروند| با این‌که استقلال‌سال گذشته با امیر قلعه‌نوعی بدترین نتایج را گرفت اما تا هفته آخر شانس قهرمانی داشت؛ این تیم در فصلی که گذشت اما یکی از تلخ‌ترین خاطرات را برای هواداران خود رقم زد زیرا علاوه بر نگرفتن جام و سهمیه آسیایی، 2 دربی رفت و برگشت را هم به حریف سنتی‌اش واگذار کرد.
بدترین نتیجه قلعه‌نوعی
امیر قلعه‌نوعی که تا چند‌سال قبل هر زمان به استقلال می‌آمد، هواداران این تیم بوی جام را حس می‌کردند، برای دومین ‌سال متوالی از به‌دست آوردن نتیجه‌ای آبرومند ناکام ماند. او با ششمی در لیگ امسال بدترین نتیجه خود را با آبی‌پوشان کسب کرد، درحالی بیشترین تعداد ملی‌پوش را در ترکیب خود می‌دید. از نظر امتیازی نیز استقلال ‌سال گذشته 5 امتیاز در پایان فصل بیشتر کسب کرده بود. حتی خریدهای نیم فصل نیز به استقلال قلعه‌نوعی کمکی نکردند تا لقبش از دربی نباز در طول یک‌سال به بازنده مطلق دربی تبدیل شود.
شائبه خیانت
از ابتدای فصل شاهد انتقادات قلعه‌نوعی از ملی‌پوشانش بودیم اما او و حتی اطرافیانش هیچ وقت شائبه کم‌کاری را به صورت جدی مطرح نکرده بودند اما بعد از باخت در دربی برگشت مقابل پرسپولیسی‌ که نام بازیکنانش اصلا به سنگینی استقلالی‌ها نبود، شاهرخ بیانی، مربی استقلال مسائلی را مطرح کرد که جای تأمل دارد. این جملات او را بخوانید: «در فیلم بازی مشخص است که چه کسانی راه می‌روند. آنها اصلا برایشان استقلال مهم نبود. اینها اشباع شده‌اند و به آن مرحله‌ای که می‌خواستند رسیدند. دلیل کم کاری‌شان هم واضح است چون اگر قلعه‌نوعی می‌ماند برای فصل بعد 10 تا از آنها را نمی‌خواست. یکی از بازیکنان امسال 650‌میلیون پول گرفته است و روز دربی به قلعه‌نوعی می‌گوید اسهال دارم و نمی‌توانم بازی کنم! حالا اگر کی‌روش بود این آقا برایش جان می‌داد. تف به این فوتبال! بازیکن بعد از بازی ژل مویش به هم نریخته بود.»
خداحافظی با قلعه‌نوعی
برخلاف دفعات قبلی به نظر می‌رسد این بار قلعه‌نوعی وداع تلخی را با استقلالی‌ها داشته باشد. حتی هیأت مدیره‌ای که در طول فصل بارها از او حمایت کرد هم این روزها پشتش را خالی کرده تا پرافتخارترین مربی لیگ برتر از همین حالا به فکر تیمی غیر از استقلال برای فصل بعد باشد. به‌هرحال حضور 2ساله قلعه‌نوعی یک مقام پنجمی و ششمی را به همراه داشت که باعث شده خیلی از طرفداران او نیز به مخالفانش تبدیل شوند.
چه کسانی مدعی
 نیمکت هستند؟
قطعا با پایان کار منصوریان در نفت تهران او اولین گزینه سرمربیگری فصل آینده استقلال است اما گزینه‌های دیگری هم هستند که شاید امیدی برای جانشینی قلعه‌نوعی داشته باشند. از پاشازاده، زرینچه و حتی فرهاد مجیدی تا گزینه‌های خارجی که شاید نامزد سرمربیگری در استقلال شوند.


تعداد بازدید :  215