شماره ۵۶۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
یوونتوس باز هم آرزوهای رئال را خرد کرد
سیلی سوم

شهروند|  از مورینتس اصلی تا مورینتس جعلی، رئال‌مادرید 9‌سال تمام خیلی‌ها را برد و به خیلی‌ها باخت اما فقط در یک بازی سهم مطلقش، ناکامی بود و ناکامی؛ بازی با یوونتوس. این بار موراتایی که در هر 2 بازی رفت و برگشت نیمه‌نهایی لیگ‌ قهرمانان به اندازه تمام گل‌های این فصلش در معتبرترین جام باشگاهی اروپا گل زد به‌عنوان مورینتس دوم (او در رئال با این لقب شناخته می‌شد) در هر 2 بازی رفت و برگشت انتقامش را از رئال گرفت تا یووه برای سومین‌بار متوالی در مرحله حذفی، رئال‌مادرید را حذف کند و رقیب بارسلونا در فینال روز 16 خرداد لیگ قهرمانان در برلین شود.
ال‌کلاسیکو پر
با تساوی یک بر یک در بازی برگشت دومین رقابت نیمه‌نهایی فصل جاری لیگ قهرمانان، یوونتوس برای ششمین‌بار راهی فینال لیگ قهرمانان شد که این اتفاق تنها برای دومین‌بار در هزاره جدید رخ داد. پاک‌شدن پنالتی رونالدو با ضربه موراتا به معنای پایان اولین یورو کلاسیکو در تاریخ لیگ قهرمانان بود. آلگری اگر بیش از همه یوونتوسی‌ها خوشحال نباشد، کمتر از آنها شادمان نیست چون پس از کاپلو، لیپی، آنچلوتی و دی متئو به پنجمین مربی ایتالیایی حاضر در فینال لیگ قهرمانان تبدیل شده است. در سوی مقابل رئال‌مادرید در عرض 4 روز، لالیگا (با پایان موقت اعتصاب و توافق دوجانبه، 2 هفته پایانی لالیگا سر موعد انجام می‌شود)، لیگ قهرمانان و شاید آنچلوتی را هم از دست داد. به‌هرحال سرمربی ایتالیایی خیلی خوب می‌داند از‌ سال 1983 هیچ یک از مربیان رئال پس از یک فصل بدون جام در تیم نمانده‌اند!
رویای سویا
دور برگشت لیگ اروپا با برتری 2 بر صفر سویا در خانه فیورنتینا و برتری حداقلی دنیپروی شگفتی‌ساز در خانه مقابل ناپولی خاتمه یافت تا رویای فینال تمام ایتالیایی نقش بر آب شود. 2 گل سویا در «آرتیمو فرانکی» برتری مجموع 5 بر صفر را برای شاگردان اونای امری به ارمغان آورد و در اوکراین، یک گل سند صعود دنیپرو مقابل ناپولی پرمدعا را امضا کرد. تیم اوکراینی با برتری مجموع 2 بر یک به بزرگ‌ترین افتخار اروپایی تاریخ خود دست یافت و اگر در فینال روز چهارشنبه 6 خرداد در ورشو (ششمین فینال متوالی رقابت‌ها که حداقل یک نماینده از کشورهای مدیترانه‌ای دارد) هم پیروز شود، برگی از تاریخ فوتبال اروپا توسط آنها رقم می‌خورد.
اگر این اتفاق نامحتمل رخ دهد، برای سومین‌بار در 7 فصل اخیر یک تیم از شرق بر بام لیگ اروپا (جام یوفای سابق) می‌ایستد.

 


تعداد بازدید :  322