شماره ۵۶۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
«ف.ک»‌ها ماندنی شدند، ذوب‌آهن آسیایی
تکرار تراژدی استیل‌آذین برای پیکان

شهروند| هفته سی‌ام لیگ برتر جدا از ماجرای قهرمانی در پایین جدول نیز با حساسیت بالایی دنبال می‌شد که البته درنهایت به‌دست نخوردن جایگاه تیم‌ها و سقوط مستقیم پیکان انجامید.
دوئل بزرگ برنده نداشت
رویارویی استقلال خوزستان و پیکان تعیین‌کننده دومین تیم سقوط‌کننده به لیگ دسته اول بود. این دیدار که در اهواز برگزار می‌شد درنهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید. بدین ترتیب پیکان که در رده‌های ابتدایی پرهزینه‌ترین تیم‌های لیگ امسال جای داشت و از ستاره‌هایی چون رحمتی، نصرتی، ساموئل و... بهره می‌برد، سرنوشتی مشابه استیل‌آذین در فصل 88-89 پیدا کرد و برای چندمین بار در تاریخ لیگ راهی لیگ دسته اول شد. استقلال‌ خوزستان که در اواسط بازی امید داشت در لیگ برتر بماند، با این تساوی باید در پلی‌آف با مس‌کرمان روبه‌رو شده تا شاید بعد از 2‌سال حضور در لیگ‌برتر به لیگ دسته اول بازگردد.
بقای راه‌آهن و ملوان
اکثر تیم‌های پایین جدولی در این فصل مربیان خود را تغییر دادند و همین موضوع باعث بازگشت 3 مربی منشوری به لیگ برتر شد. فراز کمالوند که هفته گذشته ابقای تیمش را قطعی کرد. این هفته نیز 2 مربی دیگر یعنی فرهاد کاظمی و فیروز کریمی که به «ف.ک» معروف بودند با پیروزی در بازی‌های خود ماندن راه‌آهن و ملوان را جشن گرفتند. این 2 تیم در مقاطعی در فصل در رده آخر جا خوش کرده بودند اما شوک تغییر مربی جواب داد و باعث ابقایشان در لیگ شد.
دومین اصفهانی در آسیا
ذوب‌آهن اصفهان که با بردهای متوالی خود در نیم فصل دوم از انتهای جدول نموداری جهشی را دنبال کرد و به رده چهارم رسید، این هفته با این‌که نبرد اما صعودش به آسیا بعد از چند ‌سال فرو رفتن در بحران را جشن گرفت. البته ذوبی‌ها فقط تفاضل گل بهتری نسبت به فولاد داشتند و حالا با خیالی راحت‌تر می‌توانند در فینال جام‌حذفی شرکت کنند. البته ایستادن در رده چهارم لیگ شاگردان گل‌محمدی را به پلی‌آف آسیا خواهد برد اما قهرمانی آنها در جام‌حذفی نفت را به پلی‌آف می‌فرستد.

 


تعداد بازدید :  146