شماره ۵۶۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری در افتتاحیه سی‌ودومین دوره مسابقات قرآن کریم:
نکند دیگران خبر راست را بگویند و ما خبر دروغ
باید شاخصی باشد که نشان دهد در جامعه اسلامی فساد در چه حد وجود دارد

رئیس‌جمهوری در مراسم افتتاحیه سی‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در آستانه عید بزرگ مبعث پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) و در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: معیار و شاخص ما باید عمل به قرآن مجید در زندگی باشد. در خانه، خانواده، روزنامه، مجله، سایت، کتاب، نوشتار کاغذی و دیجیتالی، نکند دیگران خبر راست بگویند و ما خبر دروغ.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در این مراسم که بیش از ۱۳۰ قاری و حافظ قرآن ۸۵ کشور از 5 قاره جهان، حضور داشتند، یادآور شد: مبادا روزی فرا برسد که غیرمسلمانان در عمل به قرآن از ما پیشی بگیرند. اکنون ملت‌هایی که سال‌ها با هم می‌جنگیدند در کنار هم قرار گرفته‌اند و اتحادیه تشکیل داده‌اند و ما نباید شاهد گسترش تفرقه میان مسلمانان و کشورهای اسلامی باشیم. رئیس‌جمهوری با بیان این‌که «اسلام یعنی صداقت، برادری، مدارا، دست هم را گرفتن و طرد افراط و خشونت»، گفت: آیا اگر ما برای تفوق منطقه‌ای خود بر سر همسایه بمب و موشک ریختیم، می‌توانیم ادعای قرآنی بودن و اسلامی بودن
 داشته باشیم. اگر به جای کمک به فقرا به تروریست‌ها پول دادیم آیا اسلامی و قرآنی عمل کرده‌ایم. امروز دنیای اسلام نیاز به عمل به قرآن و اجرای راه و سیره پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) دارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی با تاکید بر این‌که در جوامع اسلامی به شاخصی بالاتر از شاخص‌های موجود نیاز داریم، اظهار کرد: باید شاخصی وجود داشته باشد که نشان دهد در جامعه اسلامی و در میان مسلمانان ادای امانت در چه حدی وجود دارد. باید شاخصی باشد که نشان دهد خدای نکرده در جامعه اسلامی فساد در چه حد وجود دارد و مبارزه با فساد و مفاسد تا چه اندازه مورد توجه قرار دارد. این شاخص باید به ما نشان دهد که آیا در جامعه رشوه و ربا وجود دارد و آیا در این جامعه فقر وجود دارد یا نه.
روحانی افزود: نکند در شرایطی قرار بگیریم که برادری و اخوت و دوستی و صفا و صمیمیت در جوامع دیگر حاکم شود و ملت‌های دیگر که سال‌ها با هم در جنگ و ستیز بودند در کنار هم قرار بگیرند و اتحادیه تشکیل دهند و قانون اساسی واحدی به وجود آورند و میان ما مسلمانان تفرقه و اختلاف بیشتر و بیشتر شود.
روحانی با تاکید بر این‌که امروز دنیای اسلام به قرآن و عمل به قرآن و بعثت پیامبر و اجرای راه و شیوه پیامبر اسلام نیاز دارد، خاطرنشان کرد: نکند در روزی قرار بگیریم که از اسلام فقط نامش و از قرآن فقط نشان و کتابش در میان ما باقی مانده باشد. اگر چنان شود، آن روز خدای نکرده روزی می‌شود که ساختمان‌های بسیار زیبا و قشنگ به‌عنوان مساجد در میان ما است و از هدایت خبری نیست.
روحانی گفت: نکند روزی فرا رسد که آنها که در مسجد و کنار خانه خدا با هم اجتماع می‌کنند، در کنارشان بدترین انسان‌های روی زمین باشند. آن روزی که در جمع ما مسلمانان خدای نکرده فتنه برخیزد و همه خطاها در میان ما مسلمانان باشد.


تعداد بازدید :  177