شماره ۳۵۶ | دوشنبه 27 مرداد 1393
صفحه را ببند
راه عرضه محصولات فرهنگي به بازار جهان

عليرضا داوودنژاد كارگردان

اگر قرار باشد ورود محصولات فرهنگي ايران به بازارهاي خارج از كشور به جرياني پايدار و اثرگذار تبديل شود، راه آن از بازار داخل مي‌گذرد. راهي كه چندان هم دور از تحقق نخواهد بود. اگر ما بتوانيم بازار كالاهاي فرهنگي را در داخل كشور از دستبرد سارقان، قاچاقچيان و تكثير غيرمجاز رها كنيم و به سرمايه امنيت ببخشيم، توليد را سر و سامان دهيم، توزيع هم به جايگاه واقعي خدماتي و قابل نظارت خود بازگردد، در اين شرايط مي‌توان اميدوار بود كه ما با برآورده كردن نياز مخاطبان داخلي تدريجا به بازارهاي منطقه و دنيا هم دست پيدا كنيم. از طرفي ديگر به اعتقاد من و اغلب هنرمندان، ورود فرهنگ و هنر ايران به بازارهاي دنيا علاوه بر ايجاد اعتبار فرهنگي براي كشورمان، زمينه‌هاي ارزآوري و تقويت بنيه توليد در داخل را نيز افزايش مي‌دهد. در شرايطي كه ده‌ها ميليون مخاطب ايراني جذب بازار سياه محصولات خارجي و كانال‌هاي ماهواره‌اي شده‌اند ضرورت چنين برنامه‌اي بيش از هر زمان ديگر قطعيت خود را آشكار كرده است. كاش اين صحبت‌ها به‌طور جدي به مرحله برنامه‌ريزي و اقدام برسد.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهد شد.

تعداد بازدید :  115