شماره ۵۶۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
محمد مرسی به اعدام محکوم شد

دادگاه جنایی قاهره در حکمی رئیس‌جمهوری سابق به همراه رئیس انجمن علمای مسلمان این کشور را به اعدام محکوم کرده و حکم آنها را برای اجرایی شدن به مفتی مصر واگذار کرد.
به گزارش مهر، این حکم در دادگاهی که بعدازظهر دیروز برای رسیدگی به اتهامات «محمد مرسی»، «یوسف القرضاوی» و ۱۰۴ تن دیگر از رهبران اخوان‌المسلمین برگزار شد صادر گردید. دادگاه جنایی قاهره حکم اعدام مرسی، قرضاوی و دیگران را برای اجرایی شدن به «شوقی علام» مفتی مصر، واگذار کرده است. اتهامات این افراد جاسوسی برای جنبش حماس و برخی از کشورهای منطقه و دست داشتن در ماجرای فرار گسترده زندانیان از زندان در‌ سال ۲۰۱۱ اعلام شده است.
دادگاه جنایی قاهره دیروز در آکادمی پلیس برای قرائت حکم محمد مرسی و ۱۰۵ نفر از اعضای جماعت اخوان‌المسلمین در پرونده جاسوسی برای حماس و فرار از زندان وادی نطرون، تشکیل شد. براساس این گزارش از بین متهمان، حکم اعدام محمد مرسی، یوسف القرضاوی و ۱۰۴ تن از رهبران اخوان‌المسلمين در قضیه فرار از زندان وادی نطرون برای اعلام حکم نهایی به مفتی مصر ارجاع داده شد. دادگاه جنایی قاهره همچنین از بین ۳۵ متهم اسامی ۱۶ تن از آنها را در قضیه جاسوسی حماس برای حکم اعدام به مفتی ارجاع داد که اسم محمد مرسی در بین این افراد نبود و در بین این افراد اسامی خیرت الشاطر، محمد البلتاجی و صلاح‌الدین مقصود دیده می‌شود. بسیاری از کسانی که به اعدام محکوم شده‌اند به صورت غیابی محاکمه شدند که ازجمله آنها می‌توان به القرضاوی، مفتی برجسته اشاره کرد که در قطر زندگی می‌کند.  البته امکان تغییر این حکم وجود دارد زیرا در تاریخ دوم جولای دادگاه دیگری نیز در این رابطه برگزار خواهد شد. جنبش حماس پس از صدور احکام اعدام علیه رهبران اخوان‌المسلمین و برخی از اعضای این جنبش، ابراز تاسف کرد. دادگاه جنایی مصر دوم ژوئن (12 خرداد) را تاریخ صدور حکم نهایی اعلام کرد. مرسی ماه پیش نیز به اتهام کشتار معترضین در جریان اعتراضات دسامبر‌ سال ۲۰۱۲، به ۲۰ زندان محکوم شده بود. مرسی که در انتخابات ریاست‌جمهوری ‌سال ۲۰۱۲ میلادی به قدرت رسید، یک‌سال بعد و در پی کودتای ارتش از قدرت برکنار شد. حکومت جدید مصر از زمان روی کار آمدن مواضع سختی را علیه اخوان المسلمین اتخاذ کرده است.


تعداد بازدید :  269