شماره ۵۶۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
روي‌خط‌خبر

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: کلاس‌ اولی‌ها از اول خرداد ثبت‌نام کنند
ایسنا| معاون وزیر آموزش و پرورش از تغییراتی در ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس خبر داد.
علی زرافشان در همایش ملی هوشمندسازی مدارس که در شیراز برگزار شد، گفت: برای ثبت‌نام ‌سال تحصیلی جدید، دانش‌آموزان بین پایه نیاز به حضور در مدرسه ندارند. این دانش‌آموزان توسط مدیریت و از طریق سامانه طراحی شده اقدام به نام‌نویسی در مدارس می‌کنند.
او با اشاره به وجود اطلاعات دانش‌آموزان بین پایه‌ای در مدارس، بیان کرد:  با توجه به این اطلاعات امکان ثبت‌نام از طریق سامانه سناد وجود دارد.
زرافشان با بیان این‌که براساس دستورالعمل‌های ارجاعی تنها دانش‌آموزان پایه ورودی باید برای ثبت‌نام مراجعه کنند، خاطرنشان کرد:  در پایه اول ابتدایی و پایه هفتم والدین باید برای ثبت نام به مدارس مورد نظر مراجعه کنند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر این‌که مدارس عادی برای ثبت‌نام هیچ شهریه‌ای دریافت نمی‌کنند، اظهار کرد:  براساس مصوبه شورای آموزش و پرورش شهریه فقط در مدارس نمونه دولتی، تیزهوشان و مدارس غیردولتی دریافت می‌شود.
معاون وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش گفت: والدین دانش‌آموزان برای ثبت‌نام فرزند خود در پایه اول باید از اول خردادماه و حداکثر تا پایان تیرماه به دبستان‌های نزدیک محل زندگی خود مراجعه کنند تا فرآیند سنجش سلامت آنان انجام شود.

مهاجرت 130‌هزار نفر در پی بی‌توجهی به‌هامون
خانه ملت| عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با بیان این‌که بی‌توجهی به تالاب‌هامون منجر به مهاجرت بیش از 130‌هزار نفر از جمعیت این منطقه شده است، گفت: متاسفانه عزم جدی در مسئولان برای مقابله با بحران تالاب ‌هامون وجود ندارد.
سیدباقر حسینی درباره شرایط تالاب‌هامون، گفت: شرایط تالاب ‌هامون درحال حاضر به دلیل ورود مقداری آب نسبت به گذشته بهتر شده است، اما به دلیل گستردگی این تالاب و میزان کم آب، باید در برخی نقاط شن‌های روان ثبیت شود، چون این موضوع برای مردم بسیار مشکل آفرین شده است.
نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته می‌توان با راهکارهایی مشکلات مربوط به تالاب‌هامون را حل کرد، ازجمله این‌که از پوشش گیاهی مناسبی در این منطقه استفاده کرد که نیاز به آب فراوان نداشته باشد، هرچند که کار تحقیقاتی بسیاری روی این موضوع انجام شده و دولت در سفر استانی به زاهدان مصوب کرد که ‌هزار هکتار از زمین‌های این منطقه را به پوشش گیاهانی که نیازمند آب فراوان نیست، اختصاص دهد، اما متاسفانه این موضوع تاکنون انجام نشده است.
او از راهکارهای دیگر مقابله با بحران تالاب‌هامون را مالچ‌پاشی عنوان کرد و گفت: البته مالچ‌پاشی درحال حاضر به روش جدید صورت می‌گیرد، یعنی از مالچ‌هایي استفاده می‌شود که تنها برای طبیعت مضر نیست بلکه مفید نیز است.
حسینی تأکید کرد: تمامی راهکارهای گفته‌شده به راحتی امکان‌پذیر است، اما عملکرد دولت در بحث مقابله با بحران تالاب‌های جنوب کشور به هیچ عنوان راضی‌کننده نیست، زیرا عزم جدی در مدیران و مسئولان مرتبط با این بخش وجود ندارد؛ حتی متاسفانه شنیده شده که رئیس سازمان محیط‌زیست چندی پیش اعلام کرده که مردم باید با ریزگردها کنار بیایند، از این رو اینگونه نگاه‌های مسئولان به موضوع محیط‌زیست حکایت از آن دارد که آنها مسائل را به‌طور جدی پیگیری نمی‌کنند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه 80‌درصد طوفان‌های شن و ماسه سیستان را می‌توان با روش‌هایی چون مالچ‌پاشی کنترل کرد، گفت: طوفان و باد شدید از گذشته تاکنون در استان سیستان وجود داشته است، اما گرد و خاک هیچ زمانی دیده نشده که این موضوع هم در استان سیستان درحال افزایش است، البته این مشکل به دلیل خشکی تالاب ‌هامون صورت گرفته، بنابراین اگر کانون‌های بحران در تالاب‌ هامون از بین برود، حداقل 80‌درصد مشکلات حل می‌شود.
عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان، گفت:  بی‌توجهی به مشکلات تالاب ‌هامون و طوفان‌های شن و ماسه منجر به مهاجرت بیش از 130‌هزار نفر از جمعیت منطقه، خالی شدن روستاها از سکنه، مدفون شدن برخی روستاها در زیر شن‌های روان و بیماری‌های ریوی و تنفسی مردم این استان شده است.


تعداد بازدید :  279