شماره ۵۶۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
اشتغال‌آفرینی برای زنان

موسسه‌ آکیلا یک کالج منحصربه‌فرد در آفریقا برای زنان جوان بیکار و بااستعداد است. این کالج، زنان را برای شغل‌ها و حتی رهبری در آن بخش‌هایی از اقتصاد که رشد بسیار سریعی دارند، آماده می‌کند. کارآفرینی، سیستم‌های اطلاعاتی و مدیریت بیمارستان، ازجمله مدرک‌هایی هستند که آکیلا به دانشجویان خود اعطا می‌کند.
این موسسه که رابطه‌ بسیار نزدیکی با بخش خصوصی دارد، در یک دوره‌ نوآورانه‌ 3 ساله دانشجویان را برای ورود به بازار کار یا راه‌اندازی کسب‌وکار خودشان آماده می‌کند. آکیلا در چندین شهر آفریقایی- از جمله رواندا!- شروع به کار کرده و از طریق ایجاد و توسعه‌ شبکه‌ای کالج‌ها، نسل آینده‌ زنان تاثیرگذار در شرق آفریقا را پرورش می‌دهد. جالب است بدانید که 68‌درصد دانشجویان آکیلا، اولین نفری از خانواده‌شان هستند که در دوره‌های آموزش‌عالی شرکت می‌کنند. نکته‌ جالب دیگر این‌که بیش از 90‌درصد فارغ‌التحصیلانش در شغل مورد علاقه‌ خود مشغول کار می‌شوند.
«الیزابت هیوز» در شرایطی دست به تأسیس این انستیتو زده که در آفریقای‌شرقی، به‌طور متوسط 85‌درصد زنان مشغول کشاورزی هستند و روزی کمتر از 2 دلار درآمد دارند. فقط یک‌درصد از جمعیت وارد دانشگاه می‌شوند و کمتر از یک‌سوم آنان را زنان تشکیل می‌دهند. در عین حال، گپ بزرگی بین دانشگاه‌ها و بخش‌خصوصی وجود دارد و نگرانی بخش‌خصوصی این است که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها سواد کافی برای کار کردن ندارند.


تعداد بازدید :  262