شماره ۵۶۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
اخبار نیکوکاری

جشن نیکوکاری دستان مهربان در شهر جدید هشتگرد برگزار شد
جشن نیکوکاری ویژه معلولان‌ذهنی شهر جدید هشتگرد با همکاری معاونت
فرهنگی اجتماعی شهرداری شهر جدید هشتگرد، مرکز آموزش و توانبخشی معلولان‌ذهنی زیر 15‌سال«رویش» و
 موسسه« سپهرماه» و البرز در زمین چمن مصنوعی ورزشگاه پوریای‌ولی برگزار شد. در ابتدای جشن محمدکاظم موحدی‌پور، عضو شورای اسلامی شهر جدید به ایراد سخن پرداخت.
ایشان با ابراز خشنودی از حضور در جشن «دستان‌مهربان» از ویژگی و نعمت مهر و محبت که خداوند منان به‌عنوان ودیعه در وجود انسان بنا گذاشته یاد کرد.
این عضو شورای اسلامی شهرجدید هشتگرد با اشاره به فرهنگ وقف، تعاون و کمک‌رسانی به همنوع ابراز داشت:  گاهی‌اوقات درگیری‌های زندگی مدرن، انسان را از دیدن واقعیت‌ها و همچنین زیبایی‌های زندگی بازمی‌دارد. مددجویان عزیزی که در خدمتشان هستیم، واقعیت جامعه ما هستند و تلاش و کوشش افراد جهت کمک به این عزیزان از زیبایی‌های این زندگی است که گاهی ما از آن غافل هستیم. ایشان در انتها از تمامی شهروندان جهت کمک به مددجویان تحت آموزش این مرکز درخواست کمک و یاری کرد.
مجید رحیمی‌نژاد، معاون فرهنگی-   اجتماعی شهردار، هدف از برگزاری این جشن را ایجاد فضای شادی و نشاط برای مددجویان شهر و شناسایی و معرفی مرکز آموزش و توانبخشی رویش به شهروندان اعلام کرد. مرکز آموزشی و توانبخشی معلولان ذهنی زیر 15‌سال رویش به‌صورت رسمی از شهریورماه ‌سال 93 زیرنظر بهزیستی با تحت‌پوشش قراردادن 11 کودک معلول شروع به‌کار کرده و اکنون پس از گذشت 8 ماه 19 کودک در این موسسه تحت‌آموزش قرار دارند.
این موسسه اولین مرکز آموزشی و توانبخشی در شهرستان ساوجبلاغ است و هم‌اکنون از شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد نیز مددجویانی تحت‌آموزش این مرکز قرار دارند که توانسته‌اند پس از دریافت 8ماه مهارت‌های خودیاری شناختی از پس مشکلات اساسی خود برآیند.

جمع‌آوری بیش از 6‌میلیارد ریال کمک مردمی در سیستان‌وبلوچستان  
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته‌امداد استان سیستان‌وبلوچستان با اشاره به این‌که سیاست اصلی مراکز نیکوکاری، شناسایی اقشار نیازمند جامعه است، گفت:  تاکنون بیش از 11‌هزار و 542 نیازمند توسط این مراکز شناسایی شده‌اند.  علیرضا دهقان در شورای تفکر اجتماعی و فرهنگی استان، اظهار کرد: اهداف شبکه‌های ارتباطی و حمایتی (مراکز نیکوکاری) شناسایی، ارتباط و تعامل موثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تاثیرگذار ازجمله خیرین و موسسات خیریه به‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های آنان در راستای رفع مشکل محرومان است.  وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون 34 مرکز فعال و یک مرکز نیمه‌فعال در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: مراکز نیکوکاری به‌عنوان واحدی عام‌المنفعه و مردمی، دارای ترکیب هیأت‌عامل که اعضای آن به‌صورت افتخاری در سطح محلات، روستاها و ... با تمرکز بر مساجد فعالیت خود را آغاز کرده است.  معاون توسعه مشارکت‌های مردمی
کمیته امداد استان بیان کرد:  درحال‌حاضر تعداد 4‌هزار و 724 نیکوکار، 518 حامی ایتام، 3‌هزار و 51نفر امدادیار افتخاری و 105 تشکل و
 مجمع شناسایی و درحال همکاری هستند.  دهقان، از شناسایی 11‌هزار و 542 نیازمند توسط مراکز نیکوکاری مستقر در این استان خبر داد و گفت: تقاضای این افراد بیشتر در زمینه‌های معیشتی، درمان، فرهنگی، اشتغال، جهیزیه، موردی و ... بوده است.  وی بیان کرد: در‌سال گذشته 6‌میلیارد و 458‌میلیون و 906هزار و 883 ریال کمک مردمی در مراکز نیکوکاری این استان جمع‌آوری شد که از این میزان 6‌میلیارد و 852‌میلیون و 483‌هزار و 551ریال درقالب هدایای نقدی و غیرنقدی و 6‌میلیارد و 808‌میلیون و 837‌هزار و 332 ریال شامل ارائه خدمات رایگان بوده است.

کمک 10 ميليون‌توماني مردم يزد به آسيب‌ديدگان يمن
مدیرکل کمیته‌امداد امام‌خمینی(ره) استان یزد در این رابطه گفت: این مقدار کمک از طریق صندوق‌های سطح شهر و مساجد جمع‌آوری شده است. اکبری افزود: مردم خیر و نیکوکار استان یزد می‌توانند با حضور در پایگاه‌ها، دفاتر کمیته امداد در سراسر استان، مصلاهای نمازجمعه و مراکز نیکوکاری، کمک‌های خود را برای رساندن به دست مردم مظلوم و ستمدیده یمن اهدا کنند. اکبری ادامه داد:  همچنین شماره حساب ‌هزار و هشتصد و یازده نزد بانک ملی ایران هم آماده دریافت کمک‌های مردمی است.


تعداد بازدید :  285