شماره ۵۶۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
خبر کوتاه

علت مرگ هزاران ماهی در جزیره کیش مشخص نشد
مهر| مدیرکل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان محیط‌زیست با انتقاد از این‌که محیط‌زیست در جزیره کیش اداره کل ندارد، گفت: هنوز علت مرگ هزاران قطعه ماهی طی روزهای گذشته در این جزیره مشخص نشده است.  داوود میرشکار ادامه داد: با وجود این‌که حدود ۱۰‌سال قبل محیط‌زیست هرمزگان مبلغی را بابت دریافت قطعه زمینی جهت راه‌اندازی اداره محیط‌زیست در منطقه آزاد کیش پرداخت کرده، اما هنوز اداره کل در منطقه آزاد کیش مستقر نشده است.
به گفته او، بنابر اطلاعاتی که درخصوص مسائل و مشکلات زیست‌محیطی این منطقه داریم، همه بر مبنای داده‌های منطقه آزاد کیش است و محیط‌زیست خود نمی‌تواند آنها را بررسی کند.
مدیرکل دفتر زیست‌بوم‌های دریایی سازمان محیط زیست‌ گفت: در مورد مرگ هزاران قطعه ماهی که روزهای گذشته در منطقه آزاد کیش تلف شده‌اند، هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و هر آنچه می‌دانیم براساس داده‌های منطقه آزاد کیش است.
میرشکار ادامه داد: اما آنچه مشخص است، این ماهیان تعدادی از ماهیان ریز سطح‌زی بوده‌اند که عوامل مختلفی می‌تواند موجب مرگ‌ومیر آنها شده باشد.
مدیرکل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان محیط‌زیست یادآور شد:  بروز کشند سرخ در حوالی این منطقه یا ریختن ماهیان فاسد شده توسط شناورهای شیلاتی و همچنین آلودگی‌های نفتی از مواردی است که به احتمال زیاد ممکن است باعث تلف شدن این ماهیان شده باشند.

محیط‌بان منطقه « خاییز» پس از 5‌ سال حبس تبرئه شد
شهروند| ماشاالله مهنایی محیط‌بان منطقه حفاظت‌شده خاییز که هفته گذشته در دادگاه از اتهام قتل شکارچی غیرمجاز تبرئه شده بود، به آغوش خانواده‌اش بازگشت.
به گزارش پایگاه خبری دیده‌بان محیط‌زیست و حیات‌وحش ایران، این محیط‌بان در جریان درگیری مسلحانه با شکارچیان غیرمجاز در فروردین 1389 دو نفر از آنان را از ناحیه پا هدف گلوله قرار داده بود که شدت جراحات وارده منجر به فوت یکی از شکارچیان شد.
این گزارش می‌افزاید: پس از آن حادثه این محیط‌بان طبق کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان به اتهام قتل عمد یکی از شکارچیان و ایجاد جرح عمدی شکارچی دیگر به زندان منتقل شده و تحت محاکمه قرار گرفت.
از اواسط‌ سال 1389 تاکنون نزدیک به 5‌سال است که «مهنایی» در زندان به سر می‌برد و در این مدت همسر و دو فرزندش تحت سخت‌ترین شرایط مالی و روحی قرار گرفتند.


تعداد بازدید :  270