شماره ۵۶۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
آژیر

کارگاه تولیدی مبل خاکستر شد
انبار یک کارگاه تولیدی مبلمان در کرمانشاه در آتش سوخت. آتش‌سوزی مهیبی شامگاه جمعه در خیابان شهیدان اشک‌تلخ شهر کرمانشاه رخ داد و شعله‌های آتش‌، یک ساختمان را در کام خود فرو برد. آتش‌سوزی در یک انبار کارگاه تولیدی مبلمان رخ داد که الیاف نفتی و قطعات چوبی در آن وجود داشت.
این انبار داخل یک کوچه در بافت فرسوده شهر کرمانشاه قرار داشت. کم‌عرض بودن خیابان عملیات سختی را پیش روی ماموران آتش‌نشانی قرار می‌داد. ماشین‌های آتش‌نشانی با فاصله چند دقیقه در محل حاضر شدند و مخزن‌های آب خودروهای مهار آتش چند بار خالی شد و اقدام به آب‌گیری کردند.
حرارت شعله‌های آتش به‌حدی زیاد بود که موجب شکسته شدن شیشه‌های خانه‌های مسکونی اطراف شد و اهالی محل خانه‌های خود را ترک کردند. این حادثه تلفات جانی در پی نداشت و آتش به سایر ساختمان‌های مسکونی نرسید. کم‌عرض بودن کوچه مانع از رسیدن ماشین‌های آب‌رسان به محل مناسب برای مهار آتش شد.
هنوز علت وقوع این حادثه مشخص نیست، میزان تقریبی خسارت به انبار این کارگاه تولیدی حدودا 1.5‌میلیارد ریال بوده است.

کلاهبرداری از ۱۱۷ نفر به بهانه اشتغال
3 مرد که با ایجاد دفتر اشتغال به صورت غیرقانونی و با وعده اشتغال از ۱۱۷ نفر کلاهبرداری کرده بودند، توسط پلیس آگاهی خوزستان دستگیر شدند.  
وقتی پلیس در جریان کلاهبرداری‌های گروهی از تبهکاران قرار گرفت که با بازگشایی دفتر اشتغال پول از متقاضیان جویای کار دریافت می‌کردند‌، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری تحقیقات خود را در این رابطه آغاز کردند.  
 با کار اطلاعاتی کارآگاهان پلیس، مشخص شد دفتر اشتغال مجوز قانونی ندارد. همین اطلاعات کافی بود تا پرونده‌ای تشکیل شود و با دستور قضایی، ۳ نفر که اقدام به راه‌اندازی دفتر اشتغال کرده بودند، دستگیر شدند که در بازرسی پلیس از دفتر اشتغال، مدارک استخدامی مربوط به
 ۱۱۷ نفر از متقاضیان استخدام کشف شد.  متهمان در بازجویی‌های فنی کارآگاهان پلیس به جرم خود مبنی‌بر راه‌اندازی دفتر اشتغال به صورت غیرقانونی و کلاهبرداری از افراد جویای کار اعتراف کردند.   
رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان با اشاره به صدور قرار تأمین برای متهمان از سوی مرجع قضایی گفت: تحقیقات کارآگاهان پلیس در این زمینه همچنان ادامه دارد ضمن این‌که کسانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند می‌توانند جهت اعلام شکایت و پیگیری پرونده به پلیس آگاهی استان مراجعه کنند.

 


تعداد بازدید :  281