شماره ۵۶۵ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۷ ارديبهشت
صفحه را ببند
روی‌خط‌حادثه

سقوط مرگبار قهرمان سنگ نوردی
شهروند| سنگ‌نورد با‌سابقه کشور در حادثه سقوط از کوه به کام مرگ فرو رفت. «حسن جوادیان» وقتی برای سنگ‌نوردی به کوه روستای چشمه سحراب، یکی از روستاهای توابع بیستون رفت هرگز تصور نمی‌کرد در حادثه‌ای غیرقابل پیش‌بینی به کام مرگ فرو رود. جمعه 25 اردیبهشت‌ماه بود که سنگ‌نورد مشهور کرمانشاه برای گشایش مسیر سنگ‌نوردی به ارتفاعات بیستون رفت. مسیر طولانی را طی کرده بود تا توانست به قله صعود کند، اما هرگز نمی‌دانست در مسیر بازگشت حادثه‌ای تلخ در کمین‌اش نشسته است. او برای فرود تجهیزاتش را آماده کرده بود اما در حین پایین آمدن از کوه و به دلیل بی‌احتیاطی در چک کردن وسایل ایمنی ناگهان سقوط کرد.  حسن جوادیان طی چند‌سال گذشته در زمینه مربیگری فعالیت می‌کرد. این سنگ‌نورد باسابقه از ‌سال 79 حضور در این رشته ورزشی را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد و طی6‌سال فعالیت به‌عنوان ورزشکار در رشته سنگ‌نوردی به افتخارات زیادی در سطح کشور دست یافت.

جنایت خاموش همکلاسی دانشگاه
دختر دانشجو وقتی ازدواج و آینده‌ای رویایی را با پسر مورد علاقه‌اش برنامه‌ریزی کرده بود هرگز تصور نمی‌کرد به جای رفتن به خانه بخت قربانی جنایت شود.  هفته گذشته دختر دانشجوی اصفهانی برای دیدار با همکلاسی مورد علاقه‌اش به شهرستان روانسر رفت. ملاقاتی که خیلی زود رنگ دیگری پیدا کرد و دخترک جوان با نقشه‌ای هولناک به کام مرگ فرو رفت. سرهنگ کیومرث عزیزی جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از قتل دختر دانشجوی اصفهانی در شهرستان روانسر خبر داد و گفت: « قاتل همکلاسی دختر جوان بوده و هر2 در یکی از دانشگاه‌های اصفهان تحصیل می‌کرده‌اند. در این جنایت پسری
 25 ساله که اهل یکی از شهرهای استان کرمانشاه است به همکلاسی 24 ساله‌اش، وعده ازدواج داده بود. پس از این‌که این دختر و پسر در شهرستان روانسر با یکدیگر ملاقات می‌کنند، دختر دانشجو از وی می‌خواهد که او را به خانواده‌اش معرفی کند و اقدامات لازم برای انجام ازدواج را انجام دهد. همین درخواست کافی بود تا پسر جوان برای مخالفت با این موضوع دست به جنایتی هولناک بزند. عدم پذیرش ملاقات با خانواده از سوی پسر همکلاسی، باعث درگیری بین آنها شد که درنهایت منجر به قتل شده و پسر دانشجو همکلاسی خود را خفه و سپس در جنگل‌های شهر شاهو خاک می‌کند. قتل در روانسر رخ داده و قاتل بعد از خفه کردن دختر جوان، جسد وی را پنهان کرده بود و پس از مراجعه به منزل ماجرا را برای پدرش تعریف کرده است. این اظهاراتی است که از سوی آنها بیان شده و ما نمی‌توانیم فعلا این موضوع را به‌طور کامل قبول کنیم. پرونده قتل هنوز بسته نشده است و  موضوع در دست پیگیری است.» جانشین فرمانده انتظامی کرمانشاه گفت: «قاتل پس از وقوع قتل و اعتراف به جرم خویش هم‌اکنون در اختیار دستگاه قضایی شهرستان روانسر قرار دارد. »


تعداد بازدید :  261