شماره ۵۶۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
بایرن- بارسلونا، برگشت نیمه‌نهایی لیگ‌قهرمانان در آلیانز
آواز قو در مونیخ

شهروند| 2‌سال و 11 روز پیش، بایرن داشت به همه خوش‌بینی‌های ذاتی مردمان احساساتی ایالت جدایی‌طلب می‌خندید؛ به کاتالونیایی‌ها و همه مدعیانی که می‌گفتند بارسا شکست 4 بر صفر بازی رفت فصل 2013-2012 را جبران می‌کند و به فینال لیگ‌قهرمانان می‌رسد. 741 روز بعد بارسا به رویای جبران بایرن می‌خندد. برتری 3 بر صفر در بازی رفت نیمه‌نهایی لیگ‌قهرمانان‌اروپا جایی برای خیال‌پردازی باقی نگذاشته؛ به‌ویژه این‌که ریبری، روبن و آلابا به این بازی هم نمی‌رسند و بارسا حتی فرمالن مصدوم را هم آماده می‌بیند. هر چند معجزات فوتبالی، بیشتر اوقات برای آلمانی‌ها رخ داده اما این‌بار پپ گواردیولاست که باید جمله نظامی مستاصل جاودانه «کازابلانکا» را تحریف کند: «بارسایی‌ها حتی معجزه را هم قدغن کرده‌اند»!
راهکار بایرن
گواردیولا در بازی رفت به انطباق ناپذیری‌اش با واقعیت باخت. او به‌عنوان یک سرمربی ایده‌آل‌گرا، نمی‌خواست بپذیرد تیم بزرگ اما مصدوم‌زده‌اش در شرایط فعلی نسبت به بارسا و مثلث آماده‌اش در موضع ضعف قرار دارد. تاکتیک تیم را به هم ریخت و به جای بازی براساس نوع تاکتیک (شیوه مرسوم اعمال‌شده از سوی تیم‌هایی که با هر درجه اشتهار در یک بازی، موضع ضعیف‌تری دارند) قصد داشت شیوه بازی خودش را به رخ رقیب بکشاند و درنهایت شکست سنگینی را پذیرفت. درس‌گرفتن از اشتباه آن شب در بازی ساعت 23 و 15 دقیقه امشب می‌تواند راهگشا باشد؛ هرچند بایرن باید هرچه زودتر شیوه‌اش را تحمیل کند و به گل برسد. بارسلونا خیال راحتی دارد اما برای گرفتار نشدن در دام پرس و حمله شدید بایرن در بازی‌های خانگی به بازی نزدیک رو می‌آورد. بهترین مجال برای اثبات بزرگی لوئیس انریکه که تیمش را در آستانه قهرمانی در لالیگا می‌بیند، فراهم شده. آیا گواردیولا، یکبار برای همیشه، انگ تهی‌شدن از دانش در بازی‌های بزرگ (البته منهای ال‌کلاسیکو!) را از پیشانی براقش پاک می‌کند؟ کلاتنبرگ از انگلیس به کمک هموطنانش، جک کالین و سیمون بک بازی را قضاوت می‌کنند و داور چهارم هم استیوارت بورت انگلیسی نام دارد.
آمار بازی
*بارسا قصد دارد با کسب اولین پیروزی‌اش در مونیخ، برای هشتمین بار به فینال معتبرترین جام باشگاهی اروپا راه یابد. بایرن هم یازدهمین فینالش را می‌خواهد./ *بایرن ضمن حفظ رکورد صدرصد پیروزی در بازی‌های خانگی فصل جاری لیگ‌قهرمانان در 2 بازی اخیر اروپایی در آلیانز آره‌نا، 13 گل زده است./ اگرسنت انتقام‌گیری اسپانیایی‌ها حفظ شود، بایرن امشب از گردونه رقابت‌ها بیرون می‌رود! باواریایی‌ها‌ سال 2012، رئال و ‌سال 2013 بارسا را حذف کردند اما فصل قبل رئال انتقام باخت ‌سال 2012 را از آنها گرفت و این‌بار انگار نوبت انتقام‌گیری بارسا است! هر 4 اتقاق در 4 نیمه‌نهایی اخیر لیگ‌قهرمانان رخ داده است!/ *بایرن هر چند 10 بار شکست در بازی رفت لیگ‌قهرمانان را با برتری و صعود در بازی برگشت جبران کرده اما پیش از این هرگز در یک مرحله حذفی رقابت‌ها، بازی رفت را 3 برصفر نباخته بود./ * بارسلونا فقط 2 بار از 39 باری که بازی رفت مرحله حذفی لیگ‌قهرمانان را برده، حذف شده است.

 


تعداد بازدید :  140