شماره ۵۶۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
ایرانشهر آرام است
ماجرای تیراندازی به خودروی حمل گازوییل‌

تعقیب و تیراندازی به یک خودروی گازوییل‌کش در نزدیکی ایرانشهر که منجر به آتش‌سوزی و مرگ راننده شده بود با مداخله ریش‌سفیدان و بزرگان دینی این شهرستان مختومه شد.
غروب ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ ماموران پلیس به تعقیب یک خودروی گازوییل‌کش پرداختند. از آنجا که برخی خودروهای گازوییل‌کش به صورت قاچاق سوخت جابه‌جا می‌کنند، به‌طور معمول در برابر دستور ایست پلیس توقف نمی‌کنند.
تعقیب و گریز در محدوده شهرستان ایرانشهر به روستای «کریم‌آباد» از بخش بمپور کشیده شد. در این محدوده که در شهر «محمدان» واقع شده در پی تیراندازی پلیس خودروی گازوییل‌کش طعمه حریق شده و از شدت حریق راننده
کشته شد. براساس گفته مردم روستا این حادثه حدود ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه غروب یکشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۹۴ روی داده است.
در پی این حادثه مردم روستا که به نظر می‌رسد از اقوام این راننده بودند به دور خودرو جمع شده و سپس در حاشیه بزرگراه ایرانشهر – بمپور تجمع کرده و مانع از عبور و مرور عادی خودروها می‌شوند.
براساس گفته یکی از معتمدان شهر «محمدان» که این حادثه در آن روی داده بزرگان و ریش‌سفیدان در این مرحله موفق نشدند مردم را به آرامش دعوت کنند و حاضران با انتقال جسد راننده خودروی گازوییل‌کش به سمت پاسگاه نیروی انتظامی فضای خشمگینی را رقم زدند.
شامگاه بیستم اردیبهشت‌ماه مردمی که جسد راننده گازوییل‌کش را به همراه داشتند در مقابل پاسگاه پلیس منطقه که همجوار با شهرداری «محمدان» است جمع شدند. در این میان ماموران پلیس برای دورکردن حاضران اقدام به تیراندازی هوایی کردند و در ادامه خودروهای شهرداری محمدان از سوی معترضان به کشته‌شدن راننده به آتش کشیده شد.
با وقوع حریق نیروهای امدادی از بمپور و ایرانشهر راهی محل شدند اما به دلیل مسدود شدن جاده اصلی به اجبار از مسیرهای فرعی خود را به محل رساندند که همین امداد رسانی را کند کرد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر در این رابطه به مهر گفت:  «شلوغی‌های شامگاه یکشنبه شهرستان ایرانشهر برخورد احساسی مردم در پی واژگونی یک دستگاه خودروی سوخت قاچاق بود که با تدبیر معتمدین و ریش سفیدان کنترل شد. با هوشیاری ماموران، مسئولان، شورای تأمین و به‌ویژه همدلی و همراهی معتمدان و ریش سفیدان محلی شلوغی‌های شبانه ایرانشهر کنترل و تردد به صورت عادی در منطقه درحال جریان است. همچنین هماهنگی لازم با مقام قضائی به‌ویژه دادستانی برای شناسای عاملان این حادثه صورت گرفته و تیم‌های امنیتی و انتظامی درحال بررسی موضوع هستند و پس از تکمیل بررسی‌ها نتایج در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.»وی اظهار امیدواری کرد که هر چه زودتر عاملان این اتفاق در ایرانشهر شناسایی   شوند.
در این حریق ۲ کامیون کمپرسی شهرداری «محمدان» و یک دستگاه مینی بوس هیوندایی به‌طور کامل در حریق سوخته است. همچنین یک دستگاه سمند نیز که هنوز مالک آن مشخص نیست در این حادثه دچار حریق شده و صدماتی دیده‌است. با این حال معتمدان محلی و ریش‌سفیدان حدود ساعت ۱۱ شب توانستند تجمع‌کنندگان در محل پاسگاه و بزرگراه ایرانشهر – محمدان را به خانه‌های خود بفرستند و ضمن بازگشایی جاده اصلی فضای ملتهب را آرام کنند.


تعداد بازدید :  150