شماره ۵۶۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
انهدام باند حرفه‌ای زمین‌خواری در استان یزد

باند بزرگ زمین‌خواری در یزد که 50 قطعه زمین را تصرف کرده بود، منهدم شد. اعضای این باند بالغ بر ۵۰ قطعه زمین با ارزش تقریبی سی‌میلیارد ریال را تصرف و با عناوین مختلف به فروش رسانده بودند.
افراد سودجو و فرصت‌طلب با آلوده کردن تعدادی از کارکنان شرکت‌های طرف قرارداد با ادارات راه و شهرسازی و پرداخت رشوه، اطلاعاتی راجع به زمین‌های موات می‌گرفتند و بعد با بستگان خود قولنامه‌های صوری و جعلی تنظیم می‌کردند و در مرحله بعد با همکاری تعداد معدودی از بنگاه‌های املاک و دفا‌تر اسناد رسمی به استناد آن قولنامه‌های صوری و جعلی، وکالت رسمی فروش تنظیم می‌کردند و با قیمت‌های بخس به دیگران می‌فروختند.
اقدامات سریع و به موقع مجموعه قضایی و تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) و ماموران پلیس آگاهی یزد کافی بود تا این باند بزرگ زمین خواری منهدم شود.
تعدادی از اعضای این باند اکنون با قرار بازداشت موقت در زندان هستند و تعدادی نیز با قرار وثیقه تا تکمیل مراحل تحقیق آزاد شده‌اند. البته تعدادی از اعضای این پرونده نیز تحت تعقیب قرار دارند و شناسایی و دستگیری آنان در دستور کار قرار دارد.  
رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان این‌که همواره بین اقدامات عمرانی و آبادانی دولت و شهرداری‌ها و زمین‌خواری ارتباط مستقیم وجود دارد، به خبرگزاری میزان گفت: اقدامات عمرانی مناطق شهری و روستایی به علت افزایش ارزش افزوده زمین، طمع زمین خواران را افزایش می‌دهد و معمولا در این مکان‌ها امکان زمین‌خواری و سوءاستفاده بیشتر است.  
حبیبی گفت: عده‌ای به بهانه راه‌اندازی یک شرکت و با طرح صنعتی یا تولیدی اقدام به اخذ زمین‌های بزرگ و چند هکتاری با مجوز‌های رسمی می‌کنند و پس از تحویل گرفتن زمین، سعی دارند تا با تغییر کاربری، زمین را به قطعاتی کوچک‌تر تبدیل کنند و به فروش برسانند که این روش نیز یک اقدام غیرقانونی است و باید زمین‌هایی که طرح‌های آنها اجرا نشده به بیت‌المال برگردانده شود.


تعداد بازدید :  263