شماره ۵۶۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
شکارهای خاموش مامور قلابی در بازار پایتخت

شهروند| ستوان یکم قلابی با پرسه‌زدن در بازار به شکارهای خاموش دست می‌زد. مغازه‌دارانی که به نوع پوشش این مرد اعتماد می‌کردند، در دام سرقت گرفتار می‌شدند.
 وقتی ماموران در جریان سرقت‌های مشابه در محدوده بازار تهران قرار گرفتند که مردی با سوءاستفاده از لباس نظامی، دارای درجه ستوان یکمی اقدام به سرقت از مغازه‌داران محدوده بازار و امین‌حضور کرده، موضوع جهت رسیدگی در دستور کار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
ظهر 17 اردیبهشت‌ماه ماموران کلانتری 113 بازار، مردی ملبس به لباس نظامی، دارای درجه ستوان یکمی را شناسایی کردند که از ارایه کارت شناسایی خودداری می‌کرد.
«نصرت‌الله» وقتی تحت بازجویی قرار گرفت به سرقت از مغازه‌های فروش لوازم صوتی و تصویری به شیوه مامورنما اعتراف کرد.
با ادعاهای این مرد مالباختگان وی را در مقر پلیس شناسایی کردند و یکی از شاکیان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت:  «23 اسفندماه بود که یک نفر ملبس به لباس نظامی دارای درجه ستوان یکمی وارد مغازه‌ام در منطقه امین‌حضور شد و ادعا کرد که قصد خرید اقساطی یک تلویزیون ال ‌ای دی به ارزش 3‌میلیون تومان را دارد. او 500‌هزار تومان را به صورت نقدی و مابقی را در قالب دو فقره چک پرداخت کرد. من به دلیل پوشش این مرد، به وی اعتماد کردم و تلویزیون را به او تحویل دادم؛ پس از آن به شعبه بانکی در خیابان امام (ره) رفتم و در کمال تعجب متوجه شدم که هر دو چک جعلی است».
مالباخته‌ای دیگر در اظهارات مشابه به کارآگاهان گفت: «این مرد با لباس نظامی دارای درجه ستوان یکمی، وارد مغازه‌ام در خیابان امیرکبیر شد و درخواست خرید یک تلویزیون ال ‌ای دی به ارزش تقریبی دو‌میلیون تومان را کرد. مبلغ 200‌هزار تومان را به صورت نقدی و مابقی پول ال ‌ای دی را در قالب دو چک پرداخت کرد. اما چک‌ها جعلی بود».
 بازپرس پرونده از کسانی که به این شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته‌اند، خواست تا برای پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.


تعداد بازدید :  135