شماره ۵۶۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
عدد خبر

400 هزار تومان دستمزد کارگران در اقتصاد زیرزمینی

خبرگزاری مهر نوشت: واحدهای خُرد شاغل در بخش غیررسمی اقتصاد ایران، نیروهای کاری خود را مجبور می‌کنند تا روزانه به جای ۸ ساعت کار تعیین شده در قانون، ۱۲ ساعت و تا ۱۶ ساعت نیز به صورت متوالی کار کنند؛ آنگاه نه‌تنها حداقل دستمزد مصوب شورایعالی کار را نگیرند، بلکه به دریافت ۴۰۰‌هزار تومان رضایت دهند. برآوردها نشان می‌دهد ۲ تا ۳‌میلیون نفر در این بخش به فعالیت مشغول هستند.

200 فرصت پولساز صنعتی معرفی شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت طبق سنت هر ساله اقدام به بازنشر فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنعتی برای سال‌جاری کرد. این وزارتخانه برای سال‌جاری 200 فرصت سرمایه‌گذاری صنعتی را مدنظر قرار داده؛ این درحالی است که‌ سال گذشته 215 فرصت در 15 گروه در لیست پولسازهای صنعتی قرار گرفته بودند، ظاهرا مشکلات به‌وجود آمده در جذب سرمایه‌گذاری در ‌سال گذشته موجب شده تا این وزارتخانه 15 فرصت را از لیست صنایع جذاب برای سرمایه‌گذاری خارج کند.

4 میلیارد تومان قیمت پایه برای شماره‌های خاص

علاوه بر فروش معمول، شماره‌های طلایی 4 و 5 رقمی بین‌استانی با قیمت پایه 40‌میلیارد ریال، شماره‌های 4 رقمی ملی با قیمت ‌2.5‌میلیارد ریال و شماره‌های 4 رقمی استانی با قیمت 200‌میلیون ریال تا 500‌میلیون ریال به مزایده گذاشته می‌شوند. کد خدماتی بین استانی شماره‌ای است که در سطح کشور تعریف می‌شود و به صورت یکطرفه از شبکه ارتباطی کشور قابل‌دسترسی است.

3 میلیون   لیتر افزایش تولید بنزین ایران در ‌سال ۹۴

عباس کاظمی معاون وزیر نفت با اشاره به بهره‌برداری از3  طرح عظیم پالایشگاهی در سال ۹۴ گفت: با بهره‌برداری از طرح بنزین‌سازی پالایشگاه‌های بندرعباس و اصفهان، تولید بنزین ایران امسال بیش از ۳میلیون لیتر افزایش می‌یابد. وی اظهار داشت: علاوه بر این، با بهره‌برداری از مرحله اول پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس هم پیش‌بینی می‌شود واردات بنزین کشور متوقف شود.

 


تعداد بازدید :  320