شماره ۵۶۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   طرح ویژه دولت برای احیای صنایع نیمه‌تعطیل| محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت از طرح ویژه دولت برای صنایع تعطیل و نیمه‌تعطیل خبر داد و گفت: کارگروه‌های ویژه رونق تولید در بخش صنعت فعال شده و صنایع با ارزش افزوده بالا در اولویت حمایت تسهیلاتی دولت قرار گرفته‌اند.

  مذاکرات جدید آبی تهران - پکن| عليرضا دائمي معاون وزیر نیرو با تأکید بر توسعه روابط ایران با چین در زمینه صنعت آب و برق اظهار داشت: همکاري شرکت‌هاي ايراني و چيني بسيار موثر بوده است. وی ابراز اميدواري کرد: در زمينه انتقال آب توسط تونل‌هاي بزرگ انتقال آب و اجراي پروژه‌هاي مشابه، همکاري شرکت‌هاي چيني و ايراني گسترش يابد.

  دلار مبادله‌ای به رقم بودجه رسید| با افزایش نرخ دیروز دلار مبادله‌ای به 2850 نرخ مبنای تبدیل دلار به ریال بودجه امسال محقق شد. با روند رو به رشدی که نرخ دلار در مرکز مبادلات ارزی از نیمه دوم‌ سال گذشته در پیش گرفته بود این روند با شیب تندتری در‌ سال‌جاری ادامه یافت و قبل از اتمام ماه دوم‌ سال نرخ 2850 تومان تعیین شده در بودجه ‌سال 1394 به ثبت رسید.

  مذاکره با کشورهای بلوک شرق برای جذب سرمایه‌گذاری| تورج دهقانی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی با اشاره به انجام مذاکرات با سایر کشورها و به‌ویژه کشورهای بلوک شرق به منظور جذب سرمایه خبر داد و گفت: برخی از این مذاکرات برای فاینانس حدود 100‌میلیون دلار درحال نهایی شدن است.

  توافق ایران و عراق برای برقراری تجارت آزاد| ولی‌الله افخمی‌راد رئیس سازمان توسعه تجارت از توافق ایران و عراق برای برقراری تجارت آزاد خبر داد و جزییات توافقات جدید دو کشور را در زمینه‌های حمل و نقلی، پذیرش ضمانت‌نامه‌های بانکی، صادرات و واردات و... را تشریح کرد.

  مخابرات از زیر ذره‌بین مجلس فرار کرد| نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به رأی منفی اعضای کمیسیون صنایع درخصوص تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات گفت: واگذاری سلیقه‌ای خطوط تلفن‌همراه و ثابت از سوی مخابرات سبب شده تا موضوع تحقیق و تفحص این سازمان در مجلس مطرح شود، هرچند که درنهایت رأی نیاورد.


تعداد بازدید :  285