شماره ۵۶۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری در دیدار وزیر روابط و همکاری‌های بین‌الملل آفریقای جنوبی:
باید در برابر ویروس خطرناک خشونت دست به دست هم دهیم

ایرنا| رئیس جمهوری در دیدار وزیر روابط و همکاری‌های بین‌الملل آفریقای جنوبی بر لزوم مبارزه مشترک با تروریسم و خشونت تأکید کرد و گفت:  ویروس خشونت و تروریسم درحال سرایت به همه نقاط جهان است و همه باید در برابر این ویروس خطرناک دست به دست هم دهیم.
حسن روحانی در دیدار با خانم انگوانا ماشابانه با تأکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران به خوبی نشان داده است که برای حل‌وفصل موضوع هسته‌ای از طریق مذاکره از اراده جدی برخوردار است، تصریح کرد: مبنای ما در مذاکرات احترام و رعایت مقررات بین‌المللی و در عین حال بهره‌برداری و فعالیت صلح‌آمیز در عرصه فناوری هسته‌ای در مسیر توسعه است. روحانی افزود:  جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید کرده که مسیر فشار و تحریم‌های اقتصادی مسیر غلطی است که جواب نمی‌دهد و به زیان همگان خواهد بود. وی به روابط بسیار مناسب و نزدیک دو کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ایران علاقه‌مند به گسترش روابط اقتصادی با پرتوریاست و معتقدیم باید تحرک و شتاب اقتصادی مناسبی بین دو کشور سامان یابد.
رئیس‌جمهوری به همکاری‌های دو کشور برای دفاع از حقوق کشورهای درحال توسعه اشاره کرد و اظهار داشت:  متاسفانه هنوز هم کشورهای قدرتمندی در دنیا وجود دارند که می‌خواهند علم، دانش و فناوری را در انحصار خودشان قرار داده و از آن به‌عنوان وسیله‌ای برای سلطه استفاده کنند. وی همچنین بر ضرورت و اهمیت یاری رساندن به ملت‌هایی که گرفتار مسائلی ازجمله جنگ داخلی و حمله به کشورشان هستند، به‌ویژه مردم یمن تأکید کرد و گفت:  راه حل مشکلات داخلی کشورها حمله نظامی نیست و باید فرصت داده شود تا گروه‌های مختلف با یکدیگر مذاکره و گفت‌وگو کنند و از سوی دیگر شرایط امنی برای امدادرسانی به مجروحان و آسیب‌دیدگان ایجاد شود.روحانی، علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای روابط نزدیک‌تر اتحادیه آفریقا با کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد را یادآور شد و افزود:  به‌عنوان رئیس جنبش عدم تعهد آمادگی داریم که روابط این دو مجموعه بزرگ را برای همکاری‌های بیشتر تسهیل کنیم.

 


تعداد بازدید :  304