شماره ۵۶۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
داريوش قنبري:
احمدي‌نژاد جدا از اصولگرايان وارد انتخابات مي‌شود

شهروند| سفرهای استانی رئیس‌جمهوری سابق به برخی از شهرستان‌ها و سخنرانی‌هایش این احتمال را مطرح کرده که او به‌طور جدی به انتخابات مجلس ورود خواهد کرد. هرچند هنوز او یا اطرافیانش این موضوع را تأیید نکرده‌اند اما به گفته داریوش قنبری نماینده سابق ایلام در مجلس شورای اسلامی همین سفرها نشان از تحرک انتخاباتی است. قنبری البته معتقد است احمدی‌نژاد پایگاه اجتماعی ندارد و برخی استقبال‌ها هم فقط به دلیل روحیه میهمان‌نوازی مردم انجام می‌شود.
در روزهای اخیر اخباری مبنی بر فعالیت انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد در شهرستان‌های مختلف منتشر شده است، شما که در حوزه انتخابیه ایلام فعالیت انتخاباتی داشته‌ايد می‌توانید تأیید کنید که آقای احمدی‌نژاد در حوزه انتخابیه شما هم افرادی را برای مجلس در نظر گرفته است؟
از قدیم گفته‌اند تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها. من هم مطالب زیادی شنیدم که هواداران و مدیران او در برخی از حوزه‌ها فعالیت دارند. اما مشخصا در حوزه ایلام که من از آن اطلاع دارم باید بگویم بله اقداماتی از سوی مدیران دوران او انجام شده و در حال سازماندهی کمپین انتخاباتی هستند که مشخصا با نام او در زمان انتخابات فعالیت‌هایش را آغاز کند. از جاهای دیگری هم که پرسیده‌ام گفته‌اند فعالیت‌های گسترده‌ای جریان دارد. به اعتقاد من از آن‌جایی که احمدی‌نژاد امید ندارد در ائتلاف اصولگرایان جای داشته باشد ،  به‌طور جداگانه فعالیت می‌کند و تلاش دارد تعدادی از طرفدارانش را وارد جریان انتخابات کند. فکر می‌کنم استراتژی او فعالیت به صورت مستقل است.
به نظر شما نام احمدی‌نژاد به‌طور بالقوه چقدر می‌تواند برای هواداران و کاندیداهای منتسب به او رأی جمع کند؟
به نظر من نه او و نه هوادارانش شانس چندانی ندارند، آنها درواقع بیشتر خودشان را محک می‌زنند. الان او شخصا سفرهایی را آغاز کرده که امید دارد در این سفرها بتواند جو حمایت از خود را در میان مردم زنده کند. از طرف دیگر همین سفرها نشان از تحرک انتخاباتی او دارد اما به نظرم در مجموع احمدی‌نژاد اقبال زیادی برای جلب نظر مجدد مردم ندارد البته شاید بتواند تعداد خیلی کمی از طرفدارانش را به صورت انفرادی با توجه به نام و عنوانی که دارند وارد مجلس کند. اما از سوی دیگر نباید فراموش کرد مشکل افراد نزدیک به او این است که با توجه به مسئولیت‌هایی که داشته‌اند چندان مورد توجه مردم قرار ندارند و مردم هم آنها را مسئول برخی از سیاست‌های اشتباه گذشته می‌دانند.
اما گفته می شود در سفرهای استانی او برخی به استقبال آمده اند؟
راستش همین استقبالی که می‌گویید هم بعید است آنقدری باشد که بتواند اکثریت قابل توجهی را برای او شکل دهد. مردم روحیه میهمان‌نوازی دارند و وقتی فردی به جایی می‌رود که در گذشته عنوانی هم داشته مردم از او استقبال می‌کنند.


تعداد بازدید :  167