شماره ۵۶۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
بازدید محمدرضا شجریان و اصغر فرهادی از نمایشگاه «ماهی و مرجان» در نیاوران
باید نسبت به محیط‌زیست احساس مسئولیت کنیم

شهروند| استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان همراه با اصغر فرهادی، نویسند و کارگردان موفق سینمای ایران از دومین نمایشگاه سالانه تصویرگری – نقاشی با موضوع محیط‌زیست در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران بازدید کردند.
شجریان پس از دیدن 40 تابلوی نقاشی در این نمایشگاه در این‌باره گفت: «خلیج فارس برای همه مردم ایران همیشه خلیج ‌فارس بوده، هست و خواهد بود. من فکر می‌کنم ما برای صیانت از خلیج فارس نباید به اسم بسنده کنیم. باید ببینیم در درون این خلیج چه موجوداتی زندگی می‌کنند و قطعا همه این مسائل جانبی درباره خلیج ‌فارس مهم و ارزشمند است. با دیدن این نقش‌ها شاهد تصاویر موجوداتی هستیم که در خلیج فارس زندگی می‌کنند و این تصاویر هنری نشان‌دهنده جلوه زیبایی از محیط‌زیست سرزمین ماست که باید نسبت به آن احساس مسئولیت کنیم. باید قدر اینها را بیشتر بدانیم و محیطی را که در آن زندگی می‌کنیم، دوست بداریم چرا که مادر اولیه ما همین جغرافیا و محیط است و بایستی آن را سالم نگاه داریم و برایش حرمت قایل شویم تا زندگی‌مان سرشار از سلامتی باشد.»
این هنرمند برجسته و صاحب‌نام در ادامه گفت: هر کسی می‌تواند پیام خود را با اثرش به گوش مخاطبان برساند و من فکر می‌کنم این هنرمندان نیز به خوبی پیام خود را منتقل کرده‌اند. کار این هنرمندان با عشق و ایده گره خورده و نتیجه نابی از این پیوند به وجود آمده است.
اصغر فرهادی نیز در این برنامه، درباره توجه به محیط‌زیست گفت: «در شرایطی که به محیط‌زیست ما بی‌توجهی می‌شود و فرهنگ نگهداری از محیط‌زیست و احساس مسئولیت نسبت به محیط‌زیست را از دست داده‌ایم، حرکت‌های این‌گونه بسیار موثر است. به نظر من حرکت‌های هنری و فرهنگی نسبت به ابلاغیه و دستوالعمل‌ها کارکرد بهتری
 دارد.»

 


تعداد بازدید :  196