شماره ۵۶۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

لادن طاهری، مدیر فیلمخانه ملی ایران بیان کرد: بازسازی ساختمان فیلمخانه ادامه دارد و نسبت به زمان قبلی اعلام شده کمی با تأخیر آماده بهره‌برداری می‌شود.

گروه موسیقی «سون» طی هفته‌های اخیر مشغول آخرین مراحل تولید تازه‌ترین آلبومشان پس از تولید آلبوم «دوست دارم» است.

با حکم مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی ایران، علی عابدی به‌عنوان «مدیر تماشاخانه سنگلج» منصوب  شد.

فیلم سینمایی «دلتا ایکس» به کارگردانی علیرضا امینی که ساخت آن ‌سال گذشته به پایان رسید، قرار است در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران شود.

مهدی اخوت، دوست و همخانه محمدعلی سپانلو از بستری شدن سپانلو در بخش‌ آی‌سی‌یو به دلیل مشکلات تنفسی و ریوی خبر داد.

مراسم رونمایی از ردیف آوازی استاد اسماعیل مهرتاش به روایت داود فیاضی روز بیست و پنجم اردیبهشت‌ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

در پی اولین حضور بین‌المللی فیلم «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده در بخش «نوعی نگاه» شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن، شرکت فرانسوی «مِمِنتو فیلمز» پخش فرانسه‌ این فیلم را برعهده گرفت.


قسمت دوم فیلم ابرقهرمانی «انتقام‌جویان» با فروش 68‌میلیون دلاری در گیشه بین‌الملل و 77‌میلیون دلاری این هفته خود در آمریکا به مجموع فروش جهانی 875‌میلیون دلار دست یافت.

 انیمیشن «زمزمه دل» به کارگردانی یوشیفومی کوندو، کارگردان ژاپنی روز بیست و سوم اردیبهشت‌ماه در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران اکران می‌شود.

حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران به عیادت رضا داوودنژاد، بازیگر سینما رفت.

هشتمین نشست از مجموعه نشست‌های «هنر و زندگی روزمره شهری» چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

اصغر مذهب یوسفی، نمایشنامه‌نویس و پژوهشگر تئاتر مشهد که چند روزی به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان جوادالائمه(ع) مشهد بستری بود شامگاه بیستم اردیبهشت‌ماه درگذشت.

فراخوان پنجمین جشنواره «فیلم سبز» به دبیری فرهاد توحیدی هفته آینده منتشر می‌شود.

علیرضا مجابی (نقاش) و کیوان ساکت (نوازنده) در یک اتفاق متفاوت هنری، پرفورمنسی بداهه از رنگ و صدا را در تالار وحدت اجرا می‌کنند.

اکبر عبدی در فیلم سینمایی «تارات» به کارگردانی پدرام بهرامی‌فر بازی می‌کند. بیش از نیمی از این فیلم در کشور ترکیه تصویربرداری می‌شود.

«الیزابت ویلسون»، بازیگر نامزد جایزه امی و برنده جایزه تونی ‌هالیوود در ۹۴سالگی درگذشت.

آلبوم موسيقي «در جست‌وجو» the revelation با آهنگسازي شروين عباسي از سوي نشر موسيقي راوي آذر كيميا منتشر شد. اين آلبوم كه در سال‌هاي ٩١ تا ٩٢ ساخته شده است، شامل ١٤ قطعه است كه قطعات كويئنتت فلوت (آهنگ اول آلبوم) و elegy no.1 ,no.2 (دو قطعه پاياني آلبوم) به ترتيب برگزيده جشنواره موسيقي فجر ‌سال ٩١ و كانون آهنگسازان خانه موسيقي است.

نمایشگاه کتاب تهران در روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۴ و ۲۵ اردیبهشت‌ماه) به مدت یک ساعت تمدید شده است و بر این اساس نمایشگاه در این دو روز از ساعت ۱۰ تا ۲۱ در مصلی دایر خواهد بود.

جولیوس گویو، سفیر لهستان در ایران روز گذشته (21 اردیبهشت‌ماه) با سیدعباس صالحی رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیدار کرد.


تعداد بازدید :  278