شماره ۵۶۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
مدیر جدید موزه ملی ایران معرفی شد

شهروند| «جبرئیل نوکنده» که ‌سال 80 به‌عنوان «خادم نمونه‌ میراث فرهنگی» معرفی شده بود،‌ دیروز به‌عنوان مدیر موزه‌ ملی ایران معرفی شد.
پیش ازاین مهناز گرجی‌خان،‌ از ابتدای دولت تدبیر و امید ریاست موزه‌ ملی ایران را برعهده گرفته بود. مهناز عبدالله‌خان‌گرجی، شهریور ‌سال ۹۲ زمانی که مدیریت بخش مرمت و حفاظت از آثار تاریخی موزه ملی ایران را برعهده داشت، به حکم مهدی حجت، معاون وقت میراث‌فرهنگی مدیریت این موزه را برعهده گرفت. حالا با استعفای مدیر پیشین موزه ملی ایران «جبرئیل نوکنده» به‌عنوان رئیس جدید این موزه معرفی شد.
دکتر جبرئیل نوکنده متولد ۱۳۵۱ مدرک کارشناسی باستان‌شناسی خود را در ‌سال 1374 و مدرک کارشناسی‌ارشد باستان‌شناسی را نیز در ‌سال 1376 از دانشگاه تهران گرفت،‌ او سپس د ر‌سال 1389 دکترای باستان‌شناسی خود را از موسسه‌ باستان‌شناسی خاور نزدیک برلین- آلمان در ‌سال 1389 گرفت. او عضو هیأت علمی پژوهشگاه سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور مستقر در اداره کل استان گلستان و از ‌سال 1391 مدیر پایگاه میراث جهانی گنبد قابوس است.
در دوره مدیریت گرجی، آثار تاریخی چغامیش و خوروین به ایران برگشت و در موزه ملی ایران نمایش داده شد. همچنین او نمایشگاه همبودی انسان و جانوران را نیز برگزار کرد که با استقبال گسترده روبه‌رو شد.


تعداد بازدید :  305