شماره ۵۶۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
محمد باقر قالیباف مطرح کرد:
مذاکره شهرداری و قوه قضائیه برای تبدیل زندان اوین به بوستان عمومی

شهروند| شهردار تهران از مذاکره شهرداری و قوه قضائیه برای تبدیل زندان و مجموعه اوین به بوستان عمومی خبر داد و گفت:  این موضوع را دو ماه پیش به آیت‌الله آملی‌لاریجانی پیشنهاد دادم.
محمدباقر قالیباف دیروز در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، تجهیزات پارکی و صنایع وابسته در بوستان گفت و گو افزود:  امیدوارم با این همراهی و لطفی که ریاست قوه قضائیه داشتند، کارشناسان ما و قوه قضائیه بتوانند این کار را پیش ببرند تا در این دوره مدیریت بتوانیم آن مجموعه را نیز دراختیار شهر بگذاریم.
او گفت:  شهرداری تهران آماده است تا برخی هزینه‌های این اقدام را تقبل کند.
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که تخریب فضای سبز در دهه 70 انجام شده است، افزود:  در دهه 80 توسعه فضای سبز از رشد بالایی برخوردار بوده است.
بنا به اظهار قالیباف شهرداری تهران با افراد سودجو که به‌خاطر منافع شخصی درختان را خشک می‌کنند برخورد جدی خواهد داشت، هر چند که جریمه‌ها بازدارنده نیست.
او با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها در انعکاس اخبار خاطرنشان کرد:  برخی مواقع در زمینه فضای سبز با احکام قضایی روبه‌رو هستیم، هر چند که فضای سبز بسیار ارزشمند است اما در مواردی اهمیت حقوق افراد و مالکیت شخصی بیشتر است. برای مثال در دهه 70 درخصوص زمینی که در کنار یک بوستان در منطقه 2 قرار گرفته بود اختلاف‌نظر وجود داشت که درنهایت براساس حکم دادگاه زمین به فرد تعلق گرفت و شهرداری مجبور به واگذاری آن زمین شد. حتی در این مورد شهرداری حاضر به خرید زمین با سه برابر قیمت واقعی آن شد اما صاحب ملک حاضر به فروش آن نشد.
قالیباف تأکید کرد:  در این مواقع چه دلیل دارد اخبار را اینگونه منعکس کنیم که شهرداری پارک را هم فروخت!
او در باره پارک پردیسان گفت:  این پارک باید یک مرکز تفریحی باشد و نه اداری. آماده خرید آن از سازمان حفاظت محیط‌زیست هستیم. البته می‌تواند بخش اداری در پردیسان فعال باشد، ولی اجازه دهند این پارک درست نگهداری و به پارک زیبایی تبدیل شود و آن در و دیوارها برداشته شود. این موضوع را باید به یک مطالبه عمومی تبدیل کنیم.
شهردار تهران از اصحاب رسانه خواست اگر مواردی از تخریب فضای سبز در شهر را مشاهده کردند حتما آن را دنبال کنند. فضای سبز، درختکاری و گلکاری از مهم‌ترین دغدغه‌های شهرداری است.


تعداد بازدید :  242