شماره ۵۶۲ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۲ ارديبهشت
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

افزایش 5 سنتی قیمت نفت: درحالی‌که اقدامات چین برای رونق بخشیدن به اقتصادش نتوانسته این اعتماد را در بازار ایجاد کند که تقاضا برای نفت از سوی این کشور به اندازه کافی سریع نخواهد بود که بتواند فزونی عرضه جهانی را کاهش دهد، قیمت نفت دیروز با تغییر اندکی مواجه بود. قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن پس از کاهش 1.6‌درصدی در هفته گذشته دیروز
 ۵ سنت افزایش یافت و به ۶۵ دلار و ۴۴ سنت رسید. (رویترز)

رشد اقتصاد آمریکا به 0.2درصد: آمارهای منتشر شده از سوی دولت آمریکا در هفته گذشته نشان داد که رشد اقتصاد این کشور در سه ماهه نخست‌ سال 2015 تقریبا متوقف شده و به نزدیکی صفر رسیده است. رشد اقتصادی آمریکا در بازه زمانی ژانویه تا مارس فقط 0.2‌درصد بود.
(سورتی وی)

سومین کاهش نرخ سود بانکی چین: بانک مرکزی چین برای سومین بار در 6 ماه گذشته نرخ بهره بانکی خود را با هدف کاهش هزینه‌های استقراض شرکت‌ها و تحریک اقتصاد این کشور کاهش داد.اقتصاد این کشور در آستانه ثبت بدترین ‌سال در 25‌سال گذشته قرار دارد. (رویترز)

فشار برای تثبیت اقتصاد انگلیس: رهبران تجاری انگلیس به دیوید کامرون فشار می‌آورند تا اقدامات بیشتری برای تثبیت آینده اقتصادی انگلیس انجام دهد. این فشار درحالی وارد می‌شود که آمار جدید نشان می‌دهند بهبود در چشم‌انداز ایجاد فرصت‌های شغلی (به خصوص در بخش تولید) درحال شکل‌گیری است.  (تلگراف)


تعداد بازدید :  289