شماره ۵۵۶ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۵ ارديبهشت
صفحه را ببند
خبر

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش:  مطالبات فرهنگیان هفته آینده پرداخت می‌شود
 ایسنا| معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت:  طرح پرداخت فوق‌العاده شغل فرهنگیان اجرا می‌شود.
سیدمحمد بطحایی در آیین همایش نکوداشت مقام معلم در گچساران افزود: طرح پرداخت فوق‌العاده حقوق فرهنگیان اجرا می‌شود، در این طرح هر یک از فرهنگیان براساس رتبه‌بندی بین 20 تا 50‌درصد حقوق خود فوق‌العاده حقوق دریافت خواهند کرد.
بطحایی عنوان کرد: 13‌هزار و 500‌میلیارد ریال اعتبار در بودجه ‌سال 94 برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده است. او گفت:  در برخی موارد یک معلم از دانش و علوم کافی برخوردار بوده اما نمی‌تواند از آنها در کلاس‌های درس خود به خوبی استفاده کند زیرا او مهارت این کار را ندارد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت:  باید یک معلم بتواند از دانش و مهارت خود در کلاس‌های درس به خوبی استفاده کند. بطحایی بیان کرد: در تمام جوامع آموزش‌و‌پرورش به‌عنوان یک سازمان بزرگ تلقی می‌شود. او افزود:  35‌هزار‌میلیارد ریال اعتبار نیز برای اجرای طرح پرداخت فوق‌العاده حقوق فرهنگیان در‌سال 95 مصوب شده است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌و‌پرورش تصریح کرد:  افزایش انگیزه کارکنان آموزش‌و‌پروش با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و تقویت زیرساخت‌های آموزشی از اولویت‌های این نهاد برای ارتقای خدمات آموزشی به نسل جوان کشور است. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌و‌پرورش در جمع خبرنگاران در گچساران گفت: به جز پاداش بازنشستگان ‌سال 93، تمام مطالبات فرهنگیان کشور هفته آینده پرداخت خواهد شد. او افزود: میزان مطالبات فرهنگیان در سطح کشور 33‌هزار‌میلیارد ریال است.

آغاز به کار 60 مدرسه زیست‌محیطی از مهر ماه در کشور
ایسنا| مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌زیست از راه‌اندازی 60 مدرسه محیط‌زیستی از ابتدای مهر ماه 94 در پنج منطقه آب و هوایی کشور خبر داد.
محمد درویش گفت: در اسفندماه‌ سال 92 بین ابتکار رییس سازمان حفاظت از محیط‌زیست و دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش تفاهمنامه‌ای به امضاء رسید که یکی از بند‌های آن فراهم آوردن زمینه آموزش برای 56‌هزار معلم زیر نظر سازمان حفاظت از محیط‌زیست بود تا این معلمان در گرایشات مختلف و مشابه تسهیل‌گر محیط‌زیست باشند و دانش‌آموزان کنونی و مدیران آینده را آموزش دهند.
او با بیان این‌که در ‌سال گذشته طرح معلم مروج با همکاری وزارت آموزش و پرورش اجرا شده است، گفت: در همه استان‌ها طبق بخشنامه مقرر شده است تا درب‌های پارک‌های ملی به روی همه دانش‌آموزان و معلمان باز شود تا بتوانند از محیط‌زیست بازدید کنند و علاوه بر آن نیز کلاس‌های آموزشی برای آنان برگزار شود.
مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌زیست با اشاره به تشکیل هسته مشورتی مدارس جامع محیط‌زیستی در سازمان حفاظت از محیط‌زیست، گفت:  منشور مدارس جم به رشته تحریر درآمد و این منشور به تأیید حاضران ازجمله نمایندگانی از سازمان حفاظت از محیط‌زیست، وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه و فعالان حوزه رسید.
درویش با بیان این‌که شیوه‌نامه مدارس جم آماده شده است، ادامه داد:  هدف ما این است که 60 مدرسه جامع محیط‌زیستی را درسال‌جاری در 5 منطقه آب و هوایی و تهران افتتاح کنیم و پس از بررسی عملکرد این مدارس و ارزیابی شیوه‌نامه به تدریج نظام آموزش و پرورش ما متاثر از نظام مدارس جم باشد. او با بیان این‌که مدارس «جم» به اختصار به معنای مدارس جامع محیط‌زیستی هستند، گفت: این مدارس در پنج منطقه آب و هوایی کشور یعنی در مناطق ایران - تورانی، هیرکانی، ارسبارانی، زاگرس، خلیج فارس و عمانی تشکیل می‌شوند.
درویش با بیان این‌که در هریک از مناطق آب‌و‌هوایی، 10 مدرسه زیست‌محیطی شامل پنج مدرسه دخترانه و پنج مدرسه پسرانه در تمام مقاطع تشکیل می‌شود، تصریح کرد:  علاوه بر 50 مدرسه زیست‌محیطی که در پنج منطقه آب و هوایی کشور تشکیل می‌شوند، 10 مدرسه زیست‌محیطی نیز در تهران راه‌اندازی می‌شود.
او گفت:  این مدارس در‌سال تحصیلی 95-94 به صورت پایلوت کار خود را آغاز کرده و پس از ارزیابی و آسیب‌شناسی در طول 10‌سال سعی می‌کنیم تمام مدارس کشور را به مدارس زیست‌محیطی یا همان مدارس جم تبدیل کنیم.
او توجه به میزان مصرف انرژی و کاغذ و تولید پسماند را از مواردی دانست که در چارچوب مدارس جم رعایت می‌شود و افزود:  پیش‌بینی شده دانش‌آموزان از مقطع پیش‌دبستانی تا 9 سالگی تحت آموزش‌هایی غیرمستقیم با عنوان مدارس جامع محیط‌زیست قرار بگیرند و بعد از 9‌سال به صورت آکادمیک آموزش‌های محیط‌زیستی ادامه خواهد داشت. در کنار آن نیز تلاش بر آن است که رفتار محیط‌زیستی پرسنل و کادر آموزشی و اولیاي دانش‌آموزان نیز در آن مدارس تغییر کند.

 


تعداد بازدید :  271