شماره ۵۵۵ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
یوونتوس و چلسی قهرمان شدند
شاباش زودهنگام

شهروند| یوونتوس برای چهارمین قهرمانی متوالی در سری، کوچکترین مشکلی نداشت. گل آرتور ویدال در دقیقه 32 بازی هفته سی‌وچهارم سری A مقابل سامپدوریا باعث شد بانوی پیر ایتالیا در فاصله 4 هفته مانده به پایان فصل برای سی‌ویکمین بار قهرمانی در بالاترین سطح فوتبال ایتالیا را جشن بگیرد. با این قهرمانی یووه حالا یک اسکودتودی دیگر تا رسیدن به رکورد خودش در زمینه قهرمانی‌های متوالی درسری A ( 5 قهرمانی متوالی بین سال‌های 31 تا 35) فاصله دارد؛ دستاوردی که قبلا توسط تورینو و اینتر هم رقم خورد. در این شرایط اما یک حسرت برای قهرمان باقی می‌ماند؛ رسیدن به 102 امتیاز فصل گذشته! درواقع قهرمان فصل 1996-1995 لیگ‌قهرمانان‌اروپا حتی در صورت برتری درتمام بازی‌های پیش رو، 101 امتیازی می‌شود و از رسیدن به رکورد خودش در لیگ‌های 20 تیمی سری A و محاسبه 3 امتیاز در هر بازی، بازمی‌ماند. بعد از قطعی شدن قهرمانی سیاه و سفیدها درورزشگاه لوئیجی فرانسیس جنوا، طرفداران یووه در سطح شهر تورین و سایر شهرهای ایتالیا با پرچم تیمشان و همچنین نشان اسکودتو به جشن و پایکوبی پرداختند. درواقع برای اولین‌بار در دوران معاصر، یک تیم، 4 قهرمانی متوالی در سری A را جشن گرفت.
... و بالاخره قهرمانی
رویای ادن‌هازار، روی سکوی ویژه ساخته شده برای برنده جایزه بهترین بازیکن ‌سال لیگ‌برتر، توسط خودش تحقق یافت؛ با استفاده از ریباند پنالتی در نیمه اول بازی با کریستال‌پالاس. با تک گل او، چلسی 3 امتیاز مورد نیاز برای قهرمانی را به‌دست آورد و برای پنجمین‌بار در تاریخ لیگ، چهارمین‌بار در لیگ برتر و سومین‌بار با مورینیو، طعم قهرمانی در بالاترین سطح فوتبال انگلیس را چشید. جالب این‌که برای سومین‌بار، قهرمانی آبی‌ها در لیگ برتر قبل از هفته پایانی لیگ‌برتر تثبیت شد. آنها درست مانند اولین فصل حضور آقای خاص در لندن، 3 هفته قبل از پایان، جام را در دستان خود می‌بینند. رومن آبراموویچ که چهره بی‌حالتش در لحظات پایانی تفاوت او با مدیران فوتبالی را به رخ کشید با بنای ساخته شده از یورو و روبل‌هایش درحال تبدیل شدن به یکی از پرافتخارترین روسای تاریخ لیگ برتر است؛ هر چند با افتخارات مارتین ادواردز، رئیس منچستریونایتد در اوج، فاصله زیادی دارد. مورینیو هم عادت کسب قهرمانی لیگ در دومین‌سال مربیگری تیم‌هایش را ترک نکرد و با چلسی، رکورد غرورآمیز قهرمانی در لیگ‌های داخلی از پرتغال گرفته تا انگلیس، ایتالیا و اسپانیا را با قدرت بیشتری به رخ کشید.
اعداد قهرمانی
  چلسی پس از منچستریونایتد(13)، بالاتر از آرسنال(3) دومین تیم پرافتخار لیگ برتر شد./   یوونتوس یکی از تنها3 تیم بدون شکست در یک فصل لیگ ایتالیاست؛ اولی پروجا بود که بدون باخت، نایب قهرمان شد و دومی میلان بدون باخت فصل 1992-1991 نام داشت./   چلسی، هشتمین قهرمانی لندنی‌ها درلیگ انگلیس از ‌سال 1990 تا به حال را رقم زد./   برای اولین‌بار از ‌سال 2010، جام از شهر منچستر خارج شد. قبل از این چلسی، آبی‌های لندن ساخت آنچلوتی، آخرین غیرمنچستری قهرمان لیگ برتر بودند./   از ‌سال 2004 تا به حال، هیچ تیم لندنی غیر از چلسی قهرمان لیگ برتر نشده است.


تعداد بازدید :  177