شماره ۵۵۵ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
معمای مرگ یک پزشک در خیابان فرمانيه
سکه‌های نقره و ساعت رولکس 5‌هزار دلاری در جریان مرگ این پزشک جراح به سرقت رفته است

شهروند| ایرانی 73ساله شهروند آمریکا که هنوز ساعتی از فرودش در خاک ایران نگذشته بود در مجتمع مسکونی فرمانيه جان سپرد. مرگ این جراح قلب وقتی معمایی شد که خانواده او متوجه سرقت سكه‌هاي نقره و 2 ساعت رولکس و تیفانی 10‌هزار دلاری اين مرد، شدند. تنها یک زن شاهد مرگ این جراح قلب است که در خانه وی در مجتمع شمال پایتخت حضور دارد.
تلفن مشكوك زن ناشناس
ماجراي اين مرگ مشكوك به 14 روز پيش بر مي‌گردد. 31 فروردين‌ماه بود كه دكتر نرسي، جراح قلب به ايران آمد. در فرودگاه دوست قدیمی انتظارش را می‌کشید. مدت‌ها بود یکدیگر را ندیده بودند. ناهار خوردند و در خیابان‌های شهر دوری زدند. ساعت يك ظهر بود كه پزشک 73ساله از دوستش خداحافظي كرد و به خانه‌اش رفت. دوست قدیمی پس از مدتی با دکتر نرسی تماس گرفت.صدای یک زن آنسوی گوشی خبر از یک اتفاق تکان‌دهنده می‌داد. باورش نمی‌شد. جراحی که ساعتی از ورودش به پایتخت نگذشته بود حالا به علت نامعلومی در وضع وخیمی قرار داشت. زن جوان سراسيمه مي‌گفت: «دكتر حالش بد شده و نمي‌تواند نفس بكشد.» همين خبر كافي بود تا دوست این مرد 73ساله با عجله خودش را به خانه وي در فرمانيه برساند.
مرگ مشكوك جراح قلب
بعد از اينكه مرد ميانسال به خانه دوستش رسيد ماشين اورژانس را در آنجا ديد. او سراسيمه به داخل خانه رفت و با صحنه‌اي روبه‌رو شد كه اصلا باور نمي كرد. مرد جراح روي مبل افتاده بود و ديگر نفس نمي‌كشيد. پزشكان همان لحظه مرگ وي را تأييد كردند و جسد به پزشكي قانوني منتقل شد. بعد از آن خيلي زود خانواده پزشک جراح در جريان مرگ اين مرد 73ساله قرار گرفتند و با اولين پرواز به تهران آمدند. این مرد طبق مراسم معمول به خاك سپرده شد و خانواده‌اش نيز تا چند روز درگير برگزاري مراسم بودند. هنوز هيچ‌كس دليل اصلي مرگ اين مرد را
نمي‌دانست. از آن زن 28ساله‌اي كه آخرين‌بار در خانه دكتر بود هم خبري نبود. خانواده دكتر از همان ابتدا به مرگ پزشک جراح مشكوك بودند و موضوع را پيگيري مي‌كردند.
سرقت سكه‌هاي نقره
و ساعت‌هاي گرانقيمت
درحالي‌كه هنوز كسي نمي دانست كه این مرد دقيقا چرا و به چه علت جان خود را
از دست داده است، خانواده وي متوجه سرقت از خانه فرمانيه شدند. دو ساعت گرانقیمت و سكه‌هاي نقره‌اي كه دكتر از آمريكا به ايران آورده بود، دزديده شده بود.
بعد از اطلاع از اين موضوع خانواده وي صبح ديروز به همراه وكيلشان به دادسرا مراجعه و مرگ مشكوك دكتر را اعلام كردند. آنها به قاضی احمد بیگی بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران گفتند: «نرسي
هر از گاهي به ايران مي‌آمد و كارهايش را انجام مي‌داد. اينبار كه به ايران آمد درست همان روزي كه به تهران رسيد، دوستش با ما تماس گرفت و خبر مرگ او را اطلاع داد. اولش به موضوع مشكوك نبوديم. ولي وقتي به ايران آمديم و متوجه شديم روز حادثه زني ناشناس در خانه نرسي بوده، به مرگ او مشكوك شديم. دكتر نرسي پيش از آمدن حالش كاملا خوب بود و هيچ بيماري خاصي هم نداشت. حتي وقتي به ايران رسيد و با هم صحبت كرديم كاملا سرحال بود. چطور مي شود كه در خانه‌اش يك زن ناشناس حضور داشته باشد و دكتر هم درست بعد از حضور او جان خود را از دست بدهد.»
آنها ادامه دادند: «در مدت اين دو هفته مشغول برگزاري مراسم خاكسپاري و سوگواري بوديم و فرصت نداشتيم كه در رابطه با اين موضوع تحقيق كنيم. ولي در حين اين مراسم‌ها از دوست دكتر شنيديم كه او از آمريكا مقداري سكه نقره به ايران آورده بود. بعد از اطلاع از اين موضوع به دنبال سكه‌ها گشتيم و آنجا بود كه متوجه سرقت سكه‌ها و ساعت‌هاي گرانقيمت دكتر شديم. همين باعث شد كه به دادسرا بياييم تا تقاضاي پيگيري كنيم. ما به زن جواني كه آخرين‌بار در خانه دكتر بوده و مرگ وي را اطلاع داده است مظنون هستيم. نرسي اصلا با هيچ زني در ارتباط نبود و ما نمي‌دانيم كه اين زن چرا آخرين‌بار به ديدار او رفته است.»
بعد از اظهارات خانواده دكتر و وكيل آنها، مشخص شد این پرونده 2 جنبه دارد.
 بازپرس پرونده پیگیری سرقت از خانه این پزشک جراح را به دادسرای ناحیه یک تجریش ارجاع داد تا به صورت تخصصی عامل سرقت دستگیر شود.
 این درحالی است که پرونده مرگ مشکوک ایرانی شهروند آمریکا برای مشخص شدن علت مرگ به پزشکی قانونی فرستاده شد.


تعداد بازدید :  214