شماره ۵۵۵ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
گزارش

آزادی ۳۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد به مناسبت روز پدر
شهروند| 30 نفر از محکومان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) با مشارکت مردمی آزاد شدند.
به گزارش روابط‌عمومی ستاد دیه کشور، سیدرضا اسکندری، ‌مدیرعامل ستاد دیه استان فارس دلیل محکومیت تمام این زندانیان را بدهی مالی عنوان کرد و افزود: این مددجویان با پرداخت مبلغ 2.2‌میلیارد ریال که بخش عمده این اعتبار از محل کمک‌های مردمی تامین شده، آزاد شده‌اند.
او با بیان این‌که ستاد دیه همواره در راستای جلب رضایت شاکیان تلاش زیادی داشته است، گفت: این نهاد مردمی در مجموع با گذشت 16‌میلیارد و 400‌میلیون ریال و نزول مبلغ به میزان 220‌میلیون تومان زمینه آزادی این افراد را فراهم کرده است. ‌مدیرعامل ستاد دیه استان فارس با تقدیر از حمایت‌های همیشگی نیکوکاران در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها گفت: هم‌اکنون نزدیک به یک‌هزار زندانی غیرعمد در ندامتگاه سطح این استان حضور دارند که امید است با همت خیرین و به برکت روزهای پر برکت ماه‌های رجب، شعبان و رمضان شاهد آزادی تعداد زیادی از این افراد باشیم.

رئیس دفتر مشاوره و روان‌شناسی بهزیستی:
«کوپن» مشاوره و طلاق
 به نیازمندان پرداخت می‌شود
ایسنا| رئیس دفتر مشاوره و روان‌شناسی سازمان بهزیستی کشور از پرداخت «یاری‌برگ مشاوره» به افراد نیازمند خبرداد و گفت: افرادی که نیازمند دریافت مشاوره هستند، اما قادر به پرداخت هزینه‌های آن نیستند، می‌توانند با مراجعه به مراکز بهزیستی و پس از تایید مددکار «یاری‌برگ» مشاوره دریافت کنند.
مهدی میرمحمد صادقی افزود: درحال حاضر یکی از مهم‌ترین موضوعات درباره مداخلات روان شناختی و مشاوره‌ها، هزینه‌های آن‌هاست و مهم‌ترین راهکار برای حل این مشکل نیز بیمه شدن خدمات مشاوره‌ای است. او ادامه داد: پیش از آن‌که سازمان‌های بیمه‌گر بخواهند خدمات مشاوره‌ای را تحت پوشش‌های بیمه‌ای قرار دهند، سازمان بهزیستی کشور اقدام به پرداخت «یاری‌برگ مشاوره» به افراد نیازمند کرده است.رئیس دفتر مشاوره و روان‌شناسی سازمان بهزیستی کشور در ادامه ضمن بیان این‌که این یاری‌برگ‌ها تعدادی از جلسات مشاوره را تحت پوشش قرار داده و هزینه‌های آن را کمتر یا به‌طورکلی رایگان می‌کند، گفت: این یاری‌برگ‌ها مختص مراکز مشاوره بخش خصوصی که تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور قرار دارند، هستند. میرمحمد صادقی با تاکید بر این‌که سازمان بهزیستی با این طرح شبکه‌ای برای خدمت‌رسانی به قشر آسیب‌پذیر ایجاد کرده است، افزود: این طرح چندین ‌سال است که در بهزیستی درحال انجام است و همواره تلاش شده است بر مبلغ بودجه آن افزوده شود، هرچند که سیاست اصلی سازمان بهزیستی بیمه شدن خدمات مشاوره‌ای است. او بودجه این طرح را در‌ سال 93، یک‌میلیارد و 600‌میلیون تومان عنوان کرد و گفت: امیدواریم این رقم در ‌سال 94 افزایش یابد.
رئیس دفتر مشاوره و روان‌شناسی سازمان بهزیستی کشور همچنین از ارایه «یاری‌برگ ویژه طلاق» خبر داد و افزود: افرادی که متقاضی طلاق هستند و نیاز به دریافت خدمات مشاوره‌ای دارند، اما قادر به پرداخت هزینه‌های آن نیستند، می‌توانند با مراجعه به مراکز بهزیستی و پس از تایید مددکار، این یاری‌برگ‌ها را دریافت کنند.

 


تعداد بازدید :  345