شماره ۵۵۵ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
روی‌خط‌خبر

سخنگوی فراکسیون محیط‌زیست در مجلس:
باغ‌های حومه شهرها
درحال تخریب و تغییر کاربری است
شهروند| یک نماینده مجلس با انتقاد از روند تخریب باغات به‌ویژه در حومه و پیرامون شهرها، خواستار ممنوعیت تغییر کاربری باغات و شناسنامه‌دار کردن آنها شد.
موید حسینی‌صدر، سخنگوی فراکسیون محیط‌زیست در مجلس شورای اسلامی گفت: در کلانشهرهای بسیاری علاوه بر تهران باغات بسیاری تخریب شده‌اند و اراضی باغات برای ساخت مسکن و دیگر پروژه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. او با اشاره به تملک زمین باغات و فضای سبز رها شده، تاکید کرد: دولت و شهرداری‌ها باید توجه ویژه‌ای به موضوع تخریب باغات داشته باشند. امروزه در حواشی شهر تهران و حتی در مناطق درون‌شهری پایتخت باغاتی به شکل غیرقانونی توسط افراد سودجو تخریب شده است که متاسفانه دستگاه‌های متولی مقابله جدی با این امر انجام نمی‌دهند.
 حسینی‌صدر در ادامه افزود: موضوع تغییر کاربری تهدیدی دیگر برای درختان و باغ‌های شهر تهران است که سبب نگرانی دوستداران محیط‌زیست شده است. به همین جهت قانون شناسنامه‌دار کردن باغات یکی از مواردی است که می‌تواند سبب جلوگیری از این اقدامات ناپسند شود. به گفته این نماینده مجلس، قوانین مفصلی برای وزارت مسکن و شهرسازی، شهرداری‌ها و سازمان منابع طبیعی به‌عنوان متولیان امر وجود دارد اما در اجرای قوانین کوتاهی از سوی مسئولان و سازمان‌های متولی به چشم می‌خورد.
در هفته‌های اخیر کمپینی با نام کمپین حمایت از باغات تهران اعلام موجودیت کرده، قرار است این کمپین با کمک داوطلبانه شهروندان درباره وضع باغات تهران اطلاع‌رسانی کند.

رئیس بیمارستان ‌هاشمی‌نژاد:
هر بیمار مرگ‌مغزی می‌تواند
 ناجی 11 بیمار دیگر باشد
شهروند| یک بیمار مرگ‌مغزی می‌تواند 11 بیمار را از مرگ نجات دهد. این را رئیس بیمارستان ‌هاشمی‌نژاد اعلام و بر ایجاد فرهنگ اهدای عضو در کشور تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، محمدجواد سلیمانی با بیان این‌که بیشترین پیوند کلیه برای بیماران 25 تا 50‌سال انجام می‌شود، گفت: «بیماران بالای 70‌سال به دلیل کاهش ایمنی بدن و کم شدن توان فیزیکی پیوند نمی‌شوند، چراکه ممکن است تا 50‌درصد بیمار آسیب ببیند و حتی در زمان جراحی جان خود را از دست دهد.» این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با اشاره به این‌که توجه به شرایط قلبی-عروقی و فیزیکی بیمار در پیوند کلیه بسیار مهم است، افزود:  «بیمار باید توان و تحمل عمل سنگین و پیوند را داشته باشد. همچنین قلب او پاسخگوی شرایط پیوند را داشته باشد، در غیر این صورت پیوند انجام نمی‌شود.»


تعداد بازدید :  315