شماره ۵۵۵ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   انعقاد پیمان پولی ایران با 3 کشور| بعد از سال‌ها دور ماندن ایران از ورود به پیمان‌های پولی بالاخره بانک مرکزی پای قرارداد دو‌جانبه را امضا کرد. معاون ارزی بانک مرکزی از بسته شدن چند پیمان پولی دو‌جانبه بین ایران و سایر کشورها خبر داد. آن‌طور که کامیاب - معاون ارزی بانک مرکزی اعلام کرده ایران با سه کشور ترکیه، عراق و روسیه پیمان پولی دو‌جانبه بسته است.

  واردات ایران از ترکیه زیاد و صادرات کم شد| در پی اجرایی شدن موافقتنامه تجارت ترجیحی بین دو کشور، صادرات ترکیه به ایران در سه ماه نخست 2015 با افزایش قابل توجهی مواجه شده و این درحالی است که واردات ترکیه از ایران در همین دوره کاهش یافته است. در این مدت، صادرات ترکیه به ایران ۳۲‌درصد رشد کرد اما واردات ترکیه از ایران در همین دوره با افت ۲۶‌درصدی مواجه شد.

  80‌درصد کم اطلاعی از گوشی هوشمند| 80‌درصد کاربران ایرانی از قابلیت‌های پیشرفته تلفن همراه‌شان آگاهی ندارند و اغلب کاربران تنها از 10‌درصد قابلیت‌های گوشی‌هایشان استفاده می‌کنند. رامین سمیع‌زاده مدیر نمایشگاه موبایلکس 2015 با بیان این مطلب گفت: فرهنگ‌سازی در مسیر استفاده هدفمند و سلامت‌محور از تلفن‌های هوشمند در نمایشگاهی که تا 18 اردیبهشت ادامه دارد هدف‌گذاری شده است.

   قاچاق موبایل بدون هزینه، واردات با 20‌درصد تعرفه| ابراهیم درستی رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری گفت: درحال حاضر واردکننده قانونی گوشی تلفن‌همراه 6‌درصد تعرفه گمرکی، 9‌درصد مالیات بر ارزش افزوده و حدود 4 درصد هزینه‌های دیگر پرداخت می‌کند و در مجموع حدود 19 تا 20‌درصد برای واردات قانونی هزینه می‌شود.

  آزادسازی سهام عدالت تا شهریور ۹۵| میرعلی اشرف عبدالله پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: براساس قانون، آزادسازی سهام عدالت ۱۰‌سال زمان دارد که پایان آن انتهای‌ سال ۹۴ خواهد بود که به دلیل برگزاری مجامع شرکت‌ها در تیرماه هر سال، فرصت تا تابستان ‌سال ۹۵ باقی می‌ماند.

  مکاتبه‌های جدید نفتی زنگنه و نوبخت| عباس شعری‌مقدم معاون وزیر نفت از مکاتبات جدید وزارت نفت با سازمان مديريت و برنامه‌ريزي به منظور تأمین منابع مالی موردنیاز برای ساخت یکی از بزرگترین پروژه‌های نیمه کاره صنعت پتروشیمی خبر داد.


تعداد بازدید :  295