شماره ۵۵۵ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت:
کاهش دزدی فرآورده‌های نفتی با افزایش نظارت

شهروند| ٦٧‌درصد فرآورده و ٧٠‌درصد نفت‌خام کشور از طریق خط لوله منتقل می‌شود که این امر با یک‌سوم هزینه سایر روش‌ها (دریایی، جاده‌ای، ریلی) انجام می‌شود.
عباسعلی جعفری‌نسب در نشست خبری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این مطلب افزود: ‌سال گذشته با حدود 3.8‌درصد کاهش نسبت به ‌سال قبل، ٥٥‌میلیارد تن - کیلومتر نفت خام و فرآورده از طریق خطوط لوله منتقل شد. او با بیان این‌که این شرکت با بیش از ١٤‌هزار کیلومتر خط لوله، انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی را انجام می‌دهد، گفت: از این میزان ٤٥٠٠ کیلومتر به انتقال نفت خام و ٩٥٠٠ کیلومتر به انتقال فرآورده اختصاص دارد که در مجموع روزانه ٣٥٠‌میلیون لیتر نفت خام و فرآورده را در سطح کشور جابه‌جا می‌کند. او افزود: در پی برنامه این شرکت برای احداث بیش از سه‌هزار کیلومتر خطوط لوله تا سه‌سال آینده از افزایش نظارت و بازرسی خطوط لوله دزدی فرآورده‌های نفتی کاهش یافته است.
جعفری‌نسب در ادامه با بیان این‌که درحال حاضر ٨٨‌درصد قطعات مورد نیاز در تعمیرات اساسی با تکیه بر توان ساخت داخل تامین می‌شود، تصریح کرد: تعامل با سازندگان داخلی به جایی رسیده که هم‌اکنون سفارش ساخت ٤٤ دستگاه توربین گازی به ارزش ١٠‌میلیون دلار را به شرکت‌های ایرانی داده‌ایم. در همین زمینه جعفری‌نسب از صرف ‌هزار‌ میلیارد ریال در زمینه ساخت داخل در این شرکت خبر داد و گفت: شرایط تحریم‌ها در سال‌های اخیر موجب شد که ما نیز بیش از گذشته از توان داخلی بهره بگیریم و ‌سال گذشته ٢٠ مورد از تعمیرات اساسی با استفاده از قطعات ساخت داخل انجام شد که این میزان رو به افزایش است.
همچنین مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت کشور به اتصال دو نیروگاه به خط لوله فرآورده در ‌سال‌جاری خبر اشاره و اظهار کرد: نیروگاه زنجان عملیات اجرایی آن تا دو ماه آینده پایان می‌یابد و نیروگاه علی‌آباد تهران نیز تا پایان امسال به خط‌لوله فرآورده نفتی متصل می‌شود. به گفته او دلیل کاهش انتقال در‌ سال 1393 نسبت به ‌سال قبل آن، کاهش ارسال سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور به دلیل افزایش گازرسانی بوده است.


تعداد بازدید :  182