شماره ۵۵۵ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
روی خط خبر

تصویب 12 بند سیاست‌های کلی برنامه ششم
در مجمع تشخیص مصلحت نظام
در جلسه فوق‌العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران پیگیری و 12بند دیگر از این سیاست‌ها در بخش‌های آمایش سرزمین، مسکن، شهرسازی و مدیریت محلی، امور حمل‌ونقل و صنعت و معدن تصویب شد.
به گزارش روابط‌عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، جلسه فوق‌العاده دیروز –یکشنبه- مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله اکبر‌ هاشمی‌رفسنجانی تشکیل شد. در ابتدای جلسه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایام فرخنده و مبارک سیزدهم رجب سالروز ولادت با سعادت مولی‌الموحدین حضرت علی(ع) را تبریک گفت. وی با تجلیل از شخصیت تاثیرگذار و آثار ماندگار استاد شهید دکتر مرتضی مطهری و گرامیداشت یاد و خاطره این استاد و معلم بزرگ، روز معلم و روز کارگر را به همه استادان و معلمان فرهیخته و کارگران زحمتکش جامعه و عموم مردم تبریک گفت. هاشمی‌رفسنجانی تاکید کرد: معلمان و کارگران ازجمله قشرهای وسیع، موثر و کارگشا برای کشور هستند که با قناعت و سخت‌کوشی خود، توسعه زیربناهای فرهنگی و اقتصادی کشور، مرهون خدمات این دو قشر است و انتظار می‌رود مورد حمایت‌های جدیتری نیز قرار گیرند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست:
امنیت جامعه با محدودیت
 بیشتر نمی‌شود
معصومه ابتکار، با اشاره به عملکرد دولت به‌ویژه در زمینه گشایش فضای سیاسی و امنیتی عنوان کرد: فکر می‌کنم در مجموع، فضا نسبت به گذشته بسیار بهتر است؛ فضای گفت‌وشنود امروز وجود دارد و صدای نهادهای مدنی، مردم و منتقدان شنیده می‌شود. به گزارش ایلنا، این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که امروز در دانشگاه‌ها فضا بسیار بهتر است و این موضوع جای امیدواری دارد، گفت: البته این به معنی آن نیست که همه مشکلات حل شده، هنوز هم افرادی را داریم که تصور می‌کنند با ایجاد محدودیت‌ها و سختگیری‌ها می‌توانند ضریب امنیت جامعه را افزایش دهند، درحالی‌که واقعیت این است هرچه ما فضای بانشاط‌تر و توأم با امید داشته باشیم و احساس امنیت مردم در این فضا بیشتر تقویت شود، موفق‌تر خواهیم بود.

عضو جبهه پایداری مطرح کرد:
توافق و وحدت، محور نشست‌های پایداری، موتلفه و رهپویان
علی‌اصغر زارعی، مسأله انتخابات را مهم‌ترین محور جلسات این جبهه با حزب موتلفه و جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی دانست.
زارعی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جلسات مشترک جبهه پایداری، موتلفه و رهپویان اظهار کرد: قطعا مهم‌ترین بحث، بحث انتخابات است. وی با بیان این‌که این مباحث درحال پیگیری است، اظهار کرد: از این جهت که توافق و وحدتی حاصل شود، این نشست‌ها مراحل پایانی کار خود را طی می‌کند تا در فرصت مناسب این بحث‌ها در صحنه اجتماعی‌ جدی‌تر مطرح شود.نماینده تهران در مجلس درباره‌ این‌که آیا این طیف‌ها از الگو و چارچوب مشخصی تبعیت می‌کنند، گفت: اگر قرار باشد وحدتی صورت گیرد حتما الگویی وجود دارد و چارچوب هم برای آن متصور است اما معتقدم ورود زودهنگام به انتخابات هم خیلی ضرورتی ندارد.

شورای نگهبان
 لایحه خروج از رکود را تایید کرد
به گزارش تسنیم، لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در جلسه اول اردیبهشت‌ماه 94 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در جلسه 9 اردیبهشت‌ماه شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

نماینده تهران:
سناریوی دوقطبی کردن فضای سیاسی در آستانه انتخابات مجلس
الیاس نادران دو قطبی کردن فضای سیاسی کشور را با توجه به مشکلات موجود و نیاز به وحدت عمومی خیانت به مردم خواند و اهداف انتخاباتی را هدف طراحان این سناریو دانست.
نادران در گفت‌وگو با مهر با انتقاد از تلاش‌ها برای دو قطبی کردن فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات مجلس اظهار داشت: نارسایی‌ها در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی می‌طلبد که مردم یکپارچه از دولت، مجلس و نهادهای حکومتی حمایت کنند. نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر گونه اقدامی که به‌خصوص از سوی مقامات اجرایی ناظر به انتخابات باشد حتما بر این روند حمایت و وحدت تأثیر منفی می‌گذارد و دودش اول به چشم کسانی می‌رود که طراحان اصلی این فضای دو قطبی هستند. عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس تأکید کرد: اهداف انتخاباتی علت اصلی تلاش دولت برای دو قطبی کردن فضای سیاسی کشور است و این امر خیانت به مردم است.

 


تعداد بازدید :  275