شماره ۵۵۵ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
... وزش باد و بارش پراکنده

بر اساس اطلاعات دریافتی از نقشه‌های پیش‌یابی، در شمال غرب، غرب، زاگرس مرکزی و جنوب کشور وزش باد، بارش باران همراه با رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ را خواهیم داشت که در جنوب غرب، مرکز، شمال شرق و شرق کشور بارش‌ها به صورت پراکنده است.
همچنین در ادامه روز بارش‌ها به دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر نیز گسترش می‌یابد که شدت بارش در شمال غرب و غرب کشور
خواهد‌بود و در مناطق مستعد این نواحی بارش تگرگ نیز پیش‌بینی می‌شود. همچنین در استان‌های همدان، مرکزی، قم، سمنان، تهران، البرز و قزوین وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در پاره‌ای از مناطق این استان‌ها سبب ایجاد پدیده گرد و خاک خواهد شد.  کمینه و بیشینه هوای تهران امروز به ۱۹ تا ۳۲ درجه بالای صفر می‌رسد و نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران امروز نیمه ابری و در اواخر وقت ابری همراه با احتمال بارش باران
خواهد‌بود. کمینه و بیشینه هوای تهران روز چهارشنبه این هفته به ۱۹ تا ۳۱ درجه بالای صفر می‌رسد و آسمان تهران در این روز ابری، در پاره‌ای از نقاط رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.
بنا بر اعلام معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، شاخص کیفیت هوای پایتخت با کاهش میانگین غلظت تمام آلاینده‌ها از شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در روز شنبه، روز گذشته به شرایط سالم رسید. در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای ۲ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روزهای گذشته اردبیل و چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.

 


تعداد بازدید :  264